Specificaties 5GHz WiFi + router, 4x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

Netgear WNDR3700 Review

jurjen74 25 november 2009, laatste update op 31 december 2009, 1.458 views

Netgear WNDR3700

Pluspunten

• Snel
  • Gemakkelijk setup
  • Goede prijs

Minpunten

• Geen port translation
  • Geen DD-WRT compatibiliteit
  • CD is niet compatible met Windows 7

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 4
Heb na het stuk gaan van mijn oude Linksys WRT54GL versneld een nieuwe router gekocht die wel Gigabit netwerk kon en geschikt was voor de geplande snelheidsverhogingen van Ziggo.
Ik was al op zoek naar een router en heb deze gekozen vanwege de goede prijs en de snelheid ten opzichte van andere routers (gevonden via smallnetbuilders). Na het forum geraadpleegd te hebben, heb ik besloten deze te kopen.

De verpakking bevatte geen hoop boekjes e.d. in alle talen, maar gewoon alleen datgene wat ik nodig had: de router, de voeding, een lan kabeltje en een setup cd.
De setup cd deed het helaas niet in Windows 7, maar niet getreurd: ik heb de router aangesloten, ben via de standaard http://www.routerlogin.net naar de router manager gegaan, welke de verbinding meteen herkende en op firmware updates ging controleren.
Het instellen van de router was verder appeltje eitje als je weet hoe je WLAN security en portforwarding moet instellen. Helaas is port translation niet mogelijk, dus ik kan geen twee apparaten in m'n lan op dezelfde poort zetten.
Alle apparaten in m'n netwerk werken met DHCP en alles werkte dan ook gewoon meteen.

----

Er is nu een Windows 7 setup cd te downloaden.

Heb jij ook een Netgear WNDR3700?

Meer advertenties

Vreemd om DD-WRT (in-)compatibilteit nu al als minpunt aan te geven; DD-WRT is nb in ontwikkeling voor het apparaat, maar nee, het is nog niet out-of-the-box mogelijk te gebruiken. Dat weet.. hoor je te weten bij Netgear.. (op enkele goedkope routers na dan.)
Het nieuwe Windhoos7 compatible image voor 'n burnable cd hoort overigens downloadbaar te zijn.. (dat was het overigens nóg niet vorige week.)
Verder iet-wat beperkte review, maargoed weer iemand tevreden over snelheid & simpelheid zo te zien. 8)7
Ik vraag me af of die bestelling voor m'n ex-buren nog wel aankomt het komende jaar.. :/

[Reactie gewijzigd door rj1093 op 23 december 2009 04:08]