Specificaties PCI-e x1 geluidskaart met 5.1 geluid - Bekijk alle specificaties

Asus Xonar DGX Review

jwvanwijngaarden 19 februari 2017, 298 views

Asus Xonar DGX

Een snelle en voordelige manier om je desktop van een optische digitale uitgang te voorzien. Prima geluidskwaliteit uit de digitale uitgang.

Pluspunten

• Verbetering geluidskwaliteit
  • Aantrekkelijke prijs
  • Snelle installatie onder Windows 10

Minpunten

• Beperkt tot 96 khz, 192 khz s niet mogelijk

Aansluitingen Score: 4
Drivers en support Score: 4
De geluidskwaliteit van de analoge uitgang van mijn mijn moederbord is best goed maar het kan beter. Omdat mijn versterker een optische digitale ingang heeft, en een nette DA omzetter was ik op zoek naar een geluidskaart met een optische digitale uitgang. Dit kaartje heeft zo'n uitgang en is betaalbaar. Aangeschaft en geļnstalleerd, dat ging snelen probleemloos onder Windows 10. Even rond zoeken in de instellingen en voilą het speelt. De geluidskwaliteit via de digitale uitgang over mijn installatie is echt veel beter dan via de analoge uitgang van het moederbord. Jammer is dat 192 khz niet ondersteund wordt.

Heb jij ook een Asus Xonar DGX?