Specificaties 43" Ultra HD LCD TV met HDR en 1 tuner - Bekijk alle specificaties

LG 43UH610V Zwart Review

Sjoechem 18 februari 2017, 918 views

LG 43UH610V Zwart

Deze televisie is het beste apparaat dat ik in jaren heb aangeschaft. Heel veel waar voor mijn geld. Deze 4K televisie is zo goed, dat ik overweeg er nog een aan te schaffen ter vervanging van mijn editingmonitor.

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit
  • 4K
  • Hoefde uit de doos niet gekalibreerd te worden.
  • Geen onaardig geluid.
  • Beeldkwaliteit ips paneel.

Minpunten

• Omslachtige bediening.
  • Traagheid

Deze televisie is geweldig! De bediening mag eenvoudiger en de decodering mag sneller, maar voor 453 euro had ik deze kwaliteit en mogelijkheden niet verwacht.

Na de televisie eerst een paar maanden te hebben gebruikt, is deze review geschreven.
Waarvoor wordt de tv WEL gebruikt?
  • Als de hoofdtelevisie van ons gezin.
  • Om gerenderde video's te controleren voordat ze naar klanten gaan.
Waarvoor wordt de tv NIET gebruikt?
  • Om te gamen.
Ik vermeld specifiek dat ik gn gamer ben, omdat ik van mening ben dat ik andere eisen stel aan een paneel. Ips is wat langzamer, maar dat boeit mij totaal niet. Ook is het zo dat de televisie na drie maanden gebruik bijvoorbeeld nog nooit een voetbalwedstrijd heeft hoeven weergeven. Mijn review is daarom niet gelijk aan die van een gamer. Ik heb geen ghosting kunnen waarnemen, maar ik heb geen vijf sterren gegeven, omdat ik de televisie op een andere manier gebruik. Misschien is het er wel.
De LG 43UH610V is een geweldige weergever
De tv was/is bedoeld voor het gezin, maar omdat ik communicatiebedrijf(je) heb, heeft de televisie inmiddels een tweede functie gekregen. Beeldmateriaal wordt vrdat het de deur uitgaat nog een keer op de LG bekeken. Niet alleen omdat de editingmonitors hier maar 28" zijn, maar ook omdat het beeld van de tv rustig en helder is. De televisie heeft op zo'n moment kritische gebruikers. We willen graag fouten zien. Misschien werden we daarom ook zo blij dat het spideren (kalibreren) eigenlijk meer voor de sier plaatsvond.

De televisie is nogal groot om als videomonitor bij het editingproces in te zetten, maar ik heb bijna de neiging om er een toepassing voor te zoeken. Dit klinkt alsof ik aandelen LG heb, maar dat is niet zo. Ik ben ook doorgaans best kritisch. De vorige review die ik schreef, ging over een monitor van iiyama met een tn-paneel. Als er iemand is geweest die na het lezen van die review de monitor heeft aangeschaft, dan was het om hem cadeau te doen aan zijn/haar ergste vijand.
Wat ik niet goed vind aan de LG 43UH610V
Het is heus niet alleen rozengeur en maneschijn. Ondanks dat ik vind dat deze televisie geweldig veel biedt voor een zeer bescheiden prijs.
  • De bediening is niet naar mijn zin. Talloze apps die je nooit gaat gebruiken en die aan je worden opgedrongen.
  • De bediening is ook niet snel; zappen is voor bejaarden.
  • Er zou een reboot mogelijkheid op WebOS moeten zitten.
  • WebOs zou meer customizable moeten zijn. Nu moet je er alsnog een kastje naast zetten voor Exodus.
  • De wifiantenne(s) zijn nogal richtinggevoelig. Zodoende draait de tv nu via een ap een paar meter verderop ipv de ap die erboven hangt. Uiteraard heb ik wel eerst uitgeprobeerd of het aan de ap lag die erboven hangt.
Nog n opmerking over bleeding

In een andere review las ik dat de tv last zou hebben van bleeding. Als dat zo is moet men mijns inziens even terug met de televisie, want bij ons exemplaar hebben we daar geen last van.

Heb jij ook een LG 43UH610V Zwart?