ZTE Axon 7 4GB RAM / 64GB opslag Grijs

Specificaties 5,5" • 2560x1440 (Quad HD) • 64GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

ZTE Axon 7 4GB RAM / 64GB opslag Grijs Review

mull 16 februari 2017, laatste update op 28 juni 2017, 892 views Product gekocht

ZTE Axon 7 4GB RAM / 64GB opslag Grijs

Toestel bevalt tot nu toe zeer goed. Erg te spreken over het meeleveren van een kleurloos/doorzichtig hoesje en verloopstukje van micro usb naar usb-c. De update naar build B10 (marshmallow) zorgt ervoor dat 4G niet meer werkt (Vodafone) en over de update naar Nougat is ook niet iedereen te spreken.

Pluspunten

• Standaard opslag geheugen + uitbreidbaar
  • Vingerafdrukscanner
  • Bouwkwaliteit
  • Quickcharge 3
  • Speakers
  • Scherm

Minpunten

• Muziek via bluetooth begint te haperen na een uur luisteren
  • MiFavor launcher

De Axon 7 nu een week in bezit, ter vervanging van een iPhone 6 16GB. Voornaamste reden om de iPhone te vervangen was het geringe opslaggeheugen en na 2,5 jaar was het 'tijd voor wat nieuws'.

Uiteindelijk gekozen voor de Axon 7 vanwege de combinatie specs, (uitbreidbaar)geheugen en prijs. Over het algemeen: dit toestel bevalt tot nu toe zeer goed. Waar ik erg over te spreken ben is dat ZTE een kleurloos en doorzichtig hoesje en een verloopstukje van micro usb naar usb-c mee levert.

Na de update naar de nieuwste build (B10) op marshmallow, werkt 4G niet meer (Vodafone). Hopelijk komt daar snel een fix voor. Ik ben er bang voor..

Update: enige tijd geleden is er een update uitgerold waardoor ook 4G weer 'gewoon' werkt op het toestel. Vergeleken met een S7 is het bereik binnen huis iets minder

De look & feel van het toestel doen voor mij niet onder voor een Galaxy S7. Mede door het gebruikte materiaal en de snelheid van bijv. het unlocken via de vingerafdrukscanner. Het verschil is wel duidelijk zichtbaar op foto's die zijn gemaakt in een 'donkere' omgeving. Daarnaast lijkt het alsof bij het bellen via bluetooth in de auto geluid op de achtergrond te horen is voor de persoon aan de andere kant, maar de oorzaak hiervan heb ik nog niet gevonden (gelukkig bel ik niet heel vaak vanuit de auto).

Ondertussen wacht ik op de update naar Nougat, maar twijfel ik om deze daadwerkelijk te installeren. De ervaringen daarmee lijken nog niet heel positief. Even afwachten hoe ZTE met de software updates omgaat. Anders is er nog de optie om bijv. Lineage OS te gaan gebruiken in de toekomst.

Het toestel beoordeel ik met 'Goed', de softwarekant (in combinatie met Vodafone) met 'Slecht'....

Update: ook de softwarekant moet ik nu beter beoordelen dan 'slecht'. De laatste tijd voelt het toestel eigenlijk best solide aan. Het geluid op de achtergrond met bellen via bluetooth komt niet meer voor. Alleen in het geval er langer dan een uur via bluetooth muziek wordt geluisterd in de auto, begint het wat te haperen... Daar had ik hiervoor met een iPhone 6 geen last van

Heb jij ook een ZTE Axon 7 4GB RAM / 64GB opslag Grijs?

Ik gebruik het toestel sinds september, in combinatie met T-mobile en ondervind zelf geen problemen met 4g netwerken.
Niet om het een of ander, maar ik vind je review erg negatief.
Nog steeds 4G bereik met Vodafone?

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen