LG Hom-Bot VR64702LVMT Review

Robonus 16 februari 2017, 323 views

LG Hom-Bot VR64702LVMT

Heel gaaf apparaat, doet wat hij moet doen, doet dat slim, en is super zen om naar te kijken.

Pluspunten

• Stiller dan verwacht
  • Zuigt alles op
  • botst bijna nergens tegen aan

Minpunten

• Objecten lager dan de sensor ziet ie als een drempel en rijdt ie overheen

Energieverbruik Score: 3
Het idee van een robotstofzuiger is dat die zijn taak doet terwijl je andere klusjes kan doen. Maar het is zo "zen" om vanaf de bank naar dit apparaat te kijken terwijl ie z'n uiterste best doet om ieder kattenbak korreltje gretig op te zuigen dat daar niks van terecht komt. Top entertainment dit ding.

Hij komt zelfs tussen de stoelen van de eettafel door. Iets waar ik zelf altijd te lui voor was om daar onder te stofzuigen. En lukt het hem even niet, gaat ie rustig verder in de keuken of gang om later een 2e of 3e poging te wagen. Hij geeft niet zomaar op!

In de beschrijving staat dat het basisstation de ruimte moet hebben, maar dit valt erg mee. We hebben 'm onder een kast staan met aan beide kanten net 10 cm tot de kastpoten en hij loodst zichzelf iedere keer weer probleemloos naar z'n warme nestje. (basisstation is trouwens zo'n 13 cm hoog)

Het enige nadeel is dat hij de eten/drinken bakjes van de kat niet ziet omdat ze te laag zijn voor de sensoren. Hier blijft ie een tijdje tegen aan schurken tot ie toch maar weer een andere kant op gaat. Één keer gehad dat hij er bovenop kwam en met z'n borsteltje binnen in het bakje draaiend bleef hangen. Godzijdank hebben we droogvoer. En de uitgeslingerde brokjes ruimde hij dan zelf ook weer op. Dat dan weer wel.

Kortom een top aankoop. Deze is wel iets duurder dan de goedkopere segment bots, maar dat deze voor obstakels stopt in plaats van er tegen aanrijdt vind ik dat geld wel waard.

Heb jij ook een LG Hom-Bot VR64702LVMT?