ISY IPG 3000 Review

s1h4d0w 15 februari 2017, laatste update op 4 juni 2017, 23 views

ISY IPG 3000

Een prima muis die na wat gebruik toch een paar mankementjes vertoond. Voor de prijs een zeer degelijke muis, maar met de problemen met het vasthouden van een klik is dit misschien niet de muis voor jou. Als je nitpicky bent over kleurtjes dan is het ook even behelpen.

Pluspunten

• Hoge dpi waarde

Minpunten

• Software niet meer online te krijgen via officiele kanalen
  • De LEDs kunnen niet gewoon "aan" maar hebben alleen een "uit" of "pulseren" instelling
  • De kleuren van LEDs bij de dpi knoppen zijn niet in te stellen
  • Bij inhouden linker- of rechtermuisknop laat deze soms vanzelf los
  • Net iets te vlak waardoor je kramp krijgt bij langdurig inhouden van de knoppen

Voor de prijs (15, Mediamarkt geen btw actie) een hele fijne muis. Met zijn 3500 dpi is hij lekker precies. De software staat wel op een schijfje dat erbij zit maar is verder bijna niet online te vinden, dat zou een probleem kunnen worden in de toekomst.
Toevoeging 4 juni 2017:
Problemen met vasthouden muisklik
Na de muis een tijd gebruikt te hebben lijkt er toch iets niet helemaal goed te zitten, wanneer ik langere tijd de linker of rechtermuisknop in hou dan laat deze soms vanzelf los. Zeer irritant wanneer je bestanden aan het verslepen bent. Ik weet niet of dit een softwareprobleem of hardware probleem is.

Kleuren van ledjes
Je kunt daarnaast de kleur van de ledjes instellen, maar deze pulseren altijd. Je kunt ze niet gewoon aan laten staan wat enigszins irritant is. Daarnaast zit er nog een apart ledje bij de DPI knopjes, echter is de kleur hiervan gekoppeld aan de instelling die je hebt. Dit zijn 4 vaste kleuren, dus als je wilt dat het overeen komt moet je maar jou favoriete dpi instelling op die kleur zetten, zodat het wisselen van dpi waardes niet altijd meer op een logisch volgorde gebeurd.

Verspringen van de muis
Omdat het een vrij lichte muis is blijft deze vaak niet goed liggen wanneer je hem los laat. De kabel is vrij stug en de muis dus vrij licht, waardoor je cursor vaak een stuk verspringt omdat de kabel aan de muis trekt wanneer je niet een berg speling op je bureau laat.

Net te vlak om plezierig vast te houden
Ik vond de muis in eerste instantie fijn in de hand liggen, maar na hem iets langer gebruikt te hebben vind ik de muis te plat. Wanneer ik lang de linker of rechter muisknop moet inhouden krijg ik na een tijdje kramp in vingers.

Heb jij ook een ISY IPG 3000?