1. Laagste prijs
    Niet beschikbaar
    Prijsalert ontvangen zodra er een prijs is?
  2. Gebruikersreviews
  3. Willen (1) Hebben (76)

Bekijk alle reviews

Cooler Master Centurion 5 CAC-T05 Review

0
Anoniem: 146548
4 november 2005, laatste update op 4 november 2005, 556 views

Cooler Master Centurion 5 CAC-T05

Ik was op zoek naar een mooie degelijke behuizing die niet al te duur is. Nadat ik veel reviews heb gelezen ben ik tot de beslissing gekomen om de Centurion 5 te kopen. toen ik de doos openmaakte trof ik de Centurion 5 verpakt in piepschuim en plastic, dat tijdens de reis de kast tegen beschadigingen moet beschermen. Zo te zien heeft dit nut gehad, de kast was in keurige staat. de voorkant van de kast is van geperforeerd aluminium, en dit ziet er zekerweten heel strak uit, maar aangezien de kast op mijn (zeer stoffige) slaapkamer (op de grond) staat, zat de voorkant na 2 dagen al vol stof. Maarja, even de stofzuiger er langs en het is weer weg. Deze behuizing is een goede verbetering ten opzichte van mijn vorige (sweex )

Pluspunten

• mooi uiterlijk,
  • fanduct in de zijkant,
  • goekoop (€56),
  • toolvrije installatie,

Minpunten

• geen uitneembare moederbord-tray,
  • "Stofzuiger",

Eindoordeel

4 van 5 sterren (Goed)
Ik was op zoek naar een mooie degelijke behuizing die niet al te duur is. Nadat ik veel reviews heb gelezen ben ik tot de beslissing gekomen om de Centurion 5 te kopen.

toen ik de doos openmaakte trof ik de Centurion 5 verpakt in piepschuim en plastic, dat tijdens de reis de kast tegen beschadigingen moet beschermen. Zo te zien heeft dit nut gehad, de kast was in keurige staat.

de voorkant van de kast is van geperforeerd aluminium, en dit ziet er zekerweten heel strak uit, maar aangezien de kast op mijn (zeer stoffige) slaapkamer (op de grond) staat, zat de voorkant na 2 dagen al vol stof. Maarja, even de stofzuiger er langs en het is weer weg.

Deze behuizing is een goede verbetering ten opzichte van mijn vorige (sweex :r)
Beoordeel deze review: 0 +1 +2 +3

Heb jij ook een Cooler Master Centurion 5 CAC-T05?

Deel je ervaringen en help andere tweakers!

Schrijf review

Reacties (3)

3
3
0
0
0
3
Wijzig sortering
Beetje korte review. Ik wil waarschijnlijk ook deze behuizing kopen maar ik twijfel nog om een aantal zaken.

Zo zijn sommige mensen enthousiast over het inbouwen van de drives m.b.v. de schroefloze systemen. andere zijn er wat kritischer over. Ook over de afwerking (schuine randjes) zijn wat vragen.

Misschien kan je je product survey wat aanvullen?

succes. Eigenlijk heb ik al min of meer besloten dat ik deze kast wil, ik zoek alleen wat meer rechtvaardiging.

Ik heb de kast b.t.w. ook voor 52 gezien bij salland.

:Y)
Ik heb hem ook gekocht (na het lezen van een review bij Anandtech waarbij deze kast als stilste uit de bus kwam).

Er zitten naar mijn idee echter enkele minpunten aan de kast buiten het feit dat er veel stof wordt aangezogen.

- Het slide-in systeem voor de 3,5" en 5,25" bays is niet al te gebruikers vriendelijk, en doet een beetje goedkoop aan. Ik heb bijvoorbeeld een HD koeler van Zalman, die kan er dus niet in omdat je nergens schroefjes kunt gebruiken.
- Ik had onnoemelijk veel moeite om mijn (wel wat oude, maar toch) Samsun DVD speler in de kast te krijgen. Wellicht moet ik de handleiding er nog een keertje op nalezen. Maar normaal verwijder je het front, monteer je de DVD speler, en zet je het front terug. Echter, de DVD speler kon op geen enkele manier door het front heen. Uiteindelijk heb ik het frontje van de DVD speler moeten verwijderen om het voor elkaar te krijgen. Let ook even op als je het front er afhaald, ik was iets te fanatiek en er brak direct al iets af.

En of de kast nu echt stiller is ? Ik merk er weinig van, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik nog twee andere computers heb draaien :)
ik heb deze kast en ik gebruik 2 van die Zalman ZM-2HC2 koelers. deze zitten aan 1 kant met schroefjes vast, en aan de andere kant met dat systeem coolermaster hanteerd.

jij hebt duidelijk de handleiding niet gelezen mbt het installeren van een DVD speler.
1. haal het frontje van de kast lost
2. schroef het 5.25 inch slotplaatje op het frontje los
3. zet het frontje van je kast weer terug op zn plaats
4. dan pas prop je je DVD speler in je kast
5. zet je DVD speler zit vast.

jouw minpunten gaan naar mijn mening dus helemaal niet op voor deze kast, ach ja maar dat ben ik :)

Overigens vind ik de fanduct aan de zijkant een minpunt van deze kast, omdat daar wel stof doorheen gaat |:( en dus de stoffilters aan de voorkant volledig nutteloos maken. Deze heb ik dan ook dicht gezet met geluiddempings rommel oid.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn