Specificaties 2,8" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

HTC Touch2 NL Zilver Review

Poenzkie 25 november 2009, 1.278 views

HTC Touch2 NL Zilver

Pluspunten

• Accuverbruik
  • Formaat toestel
  • Speaker geeft mooi geluid
  • Design
  • Interface is vlot

Minpunten

• Camera
  • Geen fysieke camera knop
  • Geen flitser

Na het overlijden van mijn SE K800i en nu ook de HTC S710 van de zaak problemen begon te geven werd het tijd om op zoek te gaan naar een nieuw toestel. Na het internet wat afgestruind te hebben en wat ervaringen op me werk besloot ik om sowieso een HTC te kopen. Omdat we goede ervaringen hebben hier op de zaak. En ook vrienden en familie het goede toestellen vinden. Ik was eigenlijk eerst van plan om de touch 3G te kopen. Maar toen kwam mij het nieuws van de touch 2 te oren en heb ik besloten nog even een paar maanden te wachten omdat ik de touch 2 mooier vind. En een nieuwe versie WM sprak mij ook aan.

De adviesprijs voor het toestel bedraagt 299 euro. Voor deze prijs had ik hem ook via diverse webshops kunnen krijgen. Ik heb hem uiteindelijk besteld bij de telecomwinkel waar wij met me werk zaken mee doen. Hier koste het toestel wel 400 euro. Maar met het grote voordeel dat als er iets mee aan de hand is, ik er zo langs kan rijden. En het gaf mij het voordeel dat ik het in kon laten houden van mijn loon. Waardoor ik het hele bedrag niet in 1 keer hoefde op te hoesten.

De doos
De eerste Touch 2 die ik geleverd kreeg bleek een Franse versie te zijn. Erg jammer maar dus nog een aantal dagen gewacht en daarna wel een Nederlandse versie gekregen. De Touch 2 komt in een best wel klein doosje. Eigenlijk net iets groter als het toestel. Het doosje heeft de volgende inhoud:
- Telefoon (Accu zit er bij levering al in. Afgeschermd met wat plastic dat je er tussenuit moet halen. Stylus zit ook al in het toestel)
- Stereoheadset (met clipje en oorkussentjes)
- Handleiding
- Garantiebewijs
- CoPilot kaartje voor 15 dagen gebruik van hun navigatiesoftware
- USB naar Micro-USB kabel
-Stekkermond en Stekkerhouder (die gaan in elkaar en vormen de oplader waar je de USB kabel in kan pluggen)

De telefoon
De telefoon is naar mijn idee precies groot genoeg. Hij is makkelijk met 1 hand te bedienen. Het enige waar ik 2 handen voor nodig heb is voor smsen en voor de agenda, aangezien ik daar de stylus voor gebruik. Aan de voorkant van de telefoon bevind zich natuurlijk het 2,8 inch touchschreen met een QVGA (320 x 240) resolutie. En hier bevind zich de zoombar onder. Waarmee je in een aantal programma’s in en uit kan zoemen. Alhoewel ik dit eigenlijk nooit gebruik. En onder de zoombar zitten dan de 5 hardwarematige knoppen. V.l.n.r.: Opnemen, Home, Windows, Terug, Ophangen. Ervaring leert mij ook dat ik eigenlijk alleen de ophang knop gebruik. Aangezien deze ook wordt gebruikt om het toestel in de “stand-by” stand te zetten en ik gebruik hem ook om hem daar weer uit te halen.

Aan de linkkant van het toestel bevindt zich de volume knop en het klepje waar de Micro-SD kaart achter zit. Je moet wel de batterijklep eraf halen voordat dit klepje open kan. Vervelend als je dagelijks je kaartjes zou wisselen. Maar in mijn geval niet zo vervelend want er zit er 1 in en die komt er zelden uit. Ben er wel van verzekerd dat het klepje niet zomaar open gaat en me kaartje eruit valt. (gebeurde nog wel is op de S710 waar dit klepje van rubber was)

Aan de rechterkant zit ongeveer niks alleen in de rechter onderhoek zit de stylus het toestel in geschoven. Ondanks deze aan de onderkant zit is hij er bij mij nog nooit zomaar uitgevallen. Aan de onderkant van het toestel bevind zich de ext-usb poort. Ook bevind zich onderaan het gaatje voor de microfoon. Deze had op een betere plaats gekund omdat het me al een paar keer is gebeurd dat me vinger bij het ondersteunen van het toestel, over het gaatje zit. Wat resulteert in gesprekspartner die niks meer hoort.

Op de bovenkant van het toestel bevind zich de 3,5mm geluids ingang. Ook bevind zich hier een klein gleufje waarmee je de batterij klep kan openen. (de batterij klep is de hele achterkant van het toestel, bij het terugplaatsen wil hij er nog wel is niet helemaal lekker op gaan) En op de achterkant bevind zich dan de 3,2 MP camera en de speaker. Ook bevind zich hier nog een gaatje waar je zo’n telefoon hangertje aan vast kan maken.

Het gebruik
Ik heb het toestel nu bijna 2 maanden in gebruik en ben vrij tevreden met mijn aankoop. Het toestel werkt na een tijdje wennen best makkelijk. Helaas heb ik het toestel 1 keer uit me handen laten vallen waardoor er wat krasjes op zitten. Ik ben nog geen vastlopers tegen gekomen.

Bellen is duidelijk, smsen gaat makkelijk met het onscreen full qwerty toestenbord. Het is te bedienen met je vingers, maar als je lange smsjes typt gaat het makkelijker met de stylus. Wifi werkt ook goed. Touchflo komt met een melding als er nieuwe netwerken zijn gevonden. Mobiel internet heb ik niet. GPS heb ik ook nog niet uit kunnen testen.

De camera
De 3.2 MP camera is niet je-van-het. Het grootste gemis is dat er geen flitser op zit. Zo snel als het een beetje donker begint te worden heb je al niks meer aan de camera. Wat ik ook mis is een fysieke camera knop. Klikken op het scherm om een foto te maken werkt niet altijd even goed. Bijgevoegde foto's zijn gemaakt met het toestel

Accuverbruik
Het accuverbruik vind ik zelf erg goed. Ik gebruik het toestel alleen wanneer ik hem nodig heb. Bel ongeveer 1 uur per dag en stuur 1 of 2 smsjes, gebruik hem als horloge. En heel sporadisch zit ik er wat op te spelen. Ik laad het toestel ongeveer 1 keer in de 2 weken op en dan licht hij een hele nacht aan de stroom. Nu na 2 dagen gerbruik staat hij pas op 90%.

Heb jij ook een HTC Touch2 NL Zilver?

mooie review!
zijn de foto's die bij deze review horen gemaakt met het toestel zelf?
dan vind ik het best goede foto's voor een telefoon!
Fotos zijn inderdaad met het toestel zelf gemaakt. En vind de kwaliteit best tegenvallen. Me SE K800i van 2 jaar oud ook met 3.2 MP doet het een stuk beter
Krijg deze binnenkort ook bij een nieuw abo en ben blij dat er 's een review over wordt gemaakt. Ik vind deze touch 2 het beste alternatief voor de in mijn ogen te grote HD die weer zelfs nog groter is dan een iPhone. De interface van de iPhone werkt lekkerder en soepeler dan Windhoos 6.5 maar het heeft niets meer met een telefoon te maken.

Wat ik aan deze phone wellicht zou missen is de landscape modus.
Wel goed te lezen dat de autonomie goed is en dat 6.5 (voldoende) stabiel is.
Heb altijd Sony Ericsson gehad. Behalve m'n 1e phone. Dat was volgens mij een motorola (alweer 12 jaar geleden) SE heb ik heerlijk mee gewerkt, zijn oersterk. M'n W800 (en nogwat) heeft zwemles in de plee gehad en het overleefd en me SE 902 heeft een modderplas en groentesoep overleefd. Maar die 902 is wel de reden dat ik geen SE meer wil want die knopjes werken zo rot dat ik nog maar 2 smsjes in de week stuur (wat wel weer lekker goedkoop is) en ik altijd internet activeer of wat anders wat niet de bedoeling is.

Dat de foto-functie van slechte kwaliteit is las ik al eerder. Dat is jammer want die functie gebruik ik veel. Maar m'n abo duurt maar een jaar en kan ik daarna weer 's naar wat anders kijken.
Landscape modus mis ik niet echt. Ik heb het nog niet echt nodig gehad.