Specificaties Rad. RX 480 (1,208GHz), 8GB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 8G OC Review

Lindatje030Newbie 12 februari 2017, laatste update op 12 februari 2017, 256 views

Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 8G OC

Één geweldige kaart, draait alles heel soepel, veel games ook op 1440p. Blijf koel en je hoort hem niet, overclockt ook nog is erg goed. Vaak iets sneller als de GTX 1060 die ik ook bezit, de MSI 1060 6gb gaming. De Sapphire RX 480 is een absolute TOP kaart!

Pluspunten

• Vaak iets sneller als de GTX 1060
  • Blijft redelijk koel 75graden
  • Is stil
  • Zowel 1080p als 1440p
  • Overclockt goed (de mijne dan)
  • Krachtige GPU
  • Clockt niet terug, zoals de ref kaart
  • AMD drivers zijn echt perfect

Minpunten

• voor mij geen

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Ik zal alleen iets zeggen over het overclocken, ben namelijk slecht in het schijven van reviews.

Deze kaart clockt standaard op core 1342 en mem op 2000 met automatische fan.
Ik had hem overclockt op core 1430 en mem 2250, hier moest ik uiteraard wel het power niveau op 150% zetten en voltage op +100mv.
Hier heb ik benchmarks mee gedraait en games op gespeeld, het was en stabiele overclock.
Maar omdat je de fan dan op +-65/70% moest zetten komt daar ook het geluids niveau bij.
Nu staat die op core 1380 en mem 2150. Met het power niveau op 150% en voltage gewoon standaard, fan op automatisch.
Hier blijft hij redelijk koel en je hoort hem niet of je geluid moet uit staan haha.

Het is echt een top kaart, bezit ook de MSI GTX 1060 6gb gaming x. Deze AMD RX 480 is vaak toch iets sneller ook al is het maar +- 3 / 4%. En zeker niet onbelangrijk hij is goedkoper!

Mijn systeem is:
CPU: I7 4820k op 4.6ghz water gekoeld
MB: MSI X79-GD45 Plus
RAM: 24GB Kinston Hyper X
PSU: Corsair RM850I
Monitor: Asus MG279Q.

Heb jij ook een Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 8G OC?