Specificaties DLNA -support, WiFi, 4GB - Bekijk alle specificaties

Dune HD Solo Lite 4GB Review

rrobinson41 11 februari 2017, 856 views

Dune HD Solo Lite 4GB

Goede mediaplayer die ongeveer alles afspeelt, incl BD-iso en met HD-Audio-Passthrough.

Pluspunten

• HD-audio Passthrough
  • DVD map met menu
  • bd iso met full menu optie (betaald abo)

Minpunten

• slechts hdmi1.4b
  • slechts usb2.0
  • moviewall functie alleen betaald abo

Geluidskwaliteit Score: 5
ben erg tevreden over dit apparaat: speelt 'alles' af wat ik wil weergeven en heeft goede hd/digital audio passtrough naar mn HTReiceiver. Ook speelt hij dvd isos en video-ts mappen met menu (sommige andere spelers doen dit niet), speelt 3d-mkv en 3d-BD-iso (en bdmv mappen) en heeft (betaalde, free trialperiode ) optie voor bd-iso-full menus afspelen. en anders altijd nog ingebouwde bd-(iso)- lite menu.

Ook audio speelt hij veel formaten af, incl FLAC en Ogg/Vorbios, Ape, SACD, en DTS-Audio-Wav (naar HTR).
Verder snelle en goed ingerichte gebruikers interface met vele meegeleverde skins.
Goede remotecontrol met breed bereik.

Daarnaast heeft deze een 4k afspeel mogelijkheid (met geschikte 4k tv uiteraard), maar tot 30fps over max. hdmi1.4b aansluiting.

Verder bestandsdeling vanaf pc of NAS:
*SMB, NFS en UPNP/DLNA.

Prima speler, de minpunten treffen mij zelf minder.

Wat hij NIET heeft is:
-usb3.0/3.1
-HDMI2.0
-usenet en torrent client.
-gratis moviewall functie (deze is ook tegen betaald abonnement, free trial)

Heb jij ook een Dune HD Solo Lite 4GB?

Als het werkt, dan werkt het maar ik snap niet dat dit soort dingen nog verkocht worden. Een raspberry levert dezefde functionaliteit voor een fractie van de prijs. Leg er een paar tientjes bij en je zit op Shield TV niveau met HDMI 2.0 en de hele rambam.
Ik dacht dat de Shield geen DVD menu's had en ook geen videowall functie ingebouwd.
Het grootste gemis van de Shield is geen MVC ondersteuning, ondanks de vele verzoeken van de community.
De Pi kan weer geen 4K Netflix weergeven, niet eens 1080p...
De Shield heeft inderdaad geen DVD menu's.

@rrobinson Blijkbaar hebben deze apparaten nog wel degelijk nut. Ik heb zelf nooit zo op de audiostreams gelet. Mijn Yamaha staat altijd op pure direct :/ en het meeste materiaal h264/x264.
ik heb daar ook aan gedacht, aan de pi3, maar opgezocht, openelec. tv forum, pi2/3 bitstreamen geen dts hdma / truehd maar maken er 5.1/7.1 lpcm audio van, maar mijn htr receiver (yamaha) output geeft geen surround hd geluid op lpcm 51,71, en wel bij bitstream. zoals de dunehd, dus wel echt hd geluid.
De duurdere variant heeft DVD menu en videowall zonder abo, maar je betaalt er erg veel extra voor.
Lijkt mij een echte allesspeler, maar je betaalt er voor... wachten op een iBood!
sorry, ik reageer op oef!
dit was foute klik!

[Reactie gewijzigd door rrobinson41 op 12 februari 2017 09:02]

Hij staat er vandaag op.
Heb hem al besteld :)
Met die beide Lifetime subscriptions lijkt me dat een goeie deal.

[Reactie gewijzigd door Tijgert op 3 mei 2017 10:21]

Vandaag op 1DayFly!!!
Vandaag op iBood: 99,95 + verzendkosten (daar had ik een persoonlijke code voor)
Dune HD Solo Lite 4K Mediaspeler | Wifi | HD Audio
inmiddels is de BD-Menu Support en de mycollection moviewall gratis geworden op de solo lite, ipv met een betaald abo..
Misschien een rare vraag van mijn kant maar heb zelf een Mede8er 800x3D. Top apparaat maarrrrrrr met een groot manco. Heb ruim 5tb aan muziekvideo's die netjes worden gestreamed maar geen mogelijkheid om deze in shuffle te zetten zoals bij MP3/WAV wel mogelijk is. Kan dit op dit apparaat want dan zou het een vervolg zijn op mijn Mede8er. Bedankt alvast.
ik heb het uitgezocht, als de (music) videos een verzameling losse videobestanden zijn, in één en dezelfde map, bv een reeks avi videos of mkv's, of mp4's of zoiets dergelijks, kun je wel degelijk shuffelen met afspelen:

1. zorg ervoordat alle videos in één map staan.
2. start éen van de videobestanden op normale wijze , met enter toets
3. druk op Pop-up Menu knop
4. kies uit popup menu optie Afspeellijst. als er maar een of twee andere oprties in beeld zijn ,druk nogmaals op popup menu knop, zodat je de optie Afspeellijst ziet. kies die optie
5. onderaan het beeld verschijnen nu twee opties met een nummer ervoor. kies toets 8 op afst bedieniing voor 'Willekeurig'. 1x 8 = aan / 2x op 8 is weer uit.
6. Druk 2x op popup menu knop om het menu venster te sluiten en de videos verder te bekijken (willekeurige volgorde, indien aan gezet)

Dat is het. Dus het KAN wel.
Succes verder.

grts RR