Xiaomi Redmi 3s Goud Review

tomvdlee 10 februari 2017, laatste update op 10 februari 2017, 351 views

Xiaomi Redmi 3s Goud

Heerlijk toestel voor weinig geld. Goede bouwkwaliteit en goede specificaties

Pluspunten

• Prijs kwaliteit
  • Accu duur
  • Specificaties
  • Degelijk
  • Snel

Minpunten

• Dat de bootloader gelockt is

Ik heb de Xiaomi 3S Prime. Geweldige telefoon voor het geld. Heb er nu verschillende gekocht voor familie en vrienden. Heb de internationale versie gekocht dus met ondersteunging van alle in Nederland gebruikte 4G banden.
Voelt stevig en solide aan zeg maar premium.

Zeer goede accu van 4100mAh
Qualcomm 430 is snel genoeg
3GB ROM en 32GB intern geheugen
Vingerafdrukscanner werkt prima
Je kan er 2 Sim kaarjtes in kwijt of 1 Sim kaartje (één Micro en één Nano) en één SIm kaartje en een SD kaartje

MIUI is voor sommigen misschien iets wennen maar ik vind het heerlijk, zeker met de EU versie. Het unlocken van de bootloader en het toestel rooten is ook prima te doen als je een beetje handig bent. Je kan hem trouwens ook gewoon goed in het Engels gebruiken met de officiele versie van MIUI.
Heb er 125 Euro voor betaald en ik denk dat je voor dat geld niets kan kopen dat hier bij in de buurt komt.

Nadeel is misschien de garantie maar heb eigenlijk nog maar weingi mankementen aan Xiaomi toestellen gehad dus met de kwaltiteit zit het wel goed. Hoesjes en screen protectors zijn er veel te vinden bij Aliexpress.

Heb jij ook een Xiaomi Redmi 3s Goud?

¤125, waar dan als ik vragen mag? Zonder import kosten en BTW neem ik aan?
Had er twee bij Geekbuying gekocht, helaas hebben ze al een tijdje de 3S Internationaal niet meer op voorraad. Inderdaad zonder importkosten en BTW. Je kan natuurlijk altijd de pech hebben dat je dit moet bijbetalen maar ik heb dit niet hoeven doen.
Prijzen kunnen overigens behoorlijk schommelen want op het moment staat er een niet International versie bij Geekbuying te koop voor 145,10 Euro. Wel via hun Spaanse warehouse, loop je geen risico op importkosten en BTW.

[Reactie gewijzigd door tomvdlee op 12 februari 2017 22:37]

Hier wel mankementen met een Redmi Note 2. Functietoestsen op het scherm functioneerde na een 1/2 jaar niet meer. Heb een nieuw scherm besteld voor 3 tientjes en iemand hier in een shop heeft hem er voor 2 tientjes ingebouwd omdat ik zelf geen zin en ervaring heb om dit zelf te gaan doen. Dit probleem komt meer voor bij de Redmi Note 2 helaas maar verder niets dan lof over Xiaomi. Hebben er hier 4!!! (overige 3 geen problemen).

Miui vind ik zelf alleen lekker werken als je er bijvoorbeeld Nova launcher overheen zet. Ben niet zo'n fan van die Apple layout met als je apps op het scherm. Met een launcher heb je tenminste overzicht en het gevoel van stock Android.
Heb 'm nu een klein jaar. Fijnste telefoon die ik ooit gehad heb. Scherm mag ietsje beter maar voor de rest prima en heerlijk lange batterij duur. Wilde andere rom erop zetten maar die standaard rom is eigenlijk prima. Laat ik dus voorlopig ook zo.