Specificaties 49" Ultra HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Philips 49PUS6101 Zwart Review

UnlikeZero 10 februari 2017, laatste update op 10 februari 2017, 645 views

Philips 49PUS6101 Zwart

Na 7 jaar met de Phlips 32pfl7404 de overstap naar een LCD-LED gemaakt en deze gekocht bij de MediaMarkt in november. De televisie doet het goed, ook als monitor.

Pluspunten

• Mooie beelden
  • Edge-lit local dimming
  • Netflix-knop op afstandsbediening
  • Optische uitgang
  • 4K
  • 24p

Minpunten

• Veel blauw
  • Backlight bleeding
  • Veel last van omgevingslicht met donkere scenes.
  • Audiosynchronisatie nodig

Als filmliefhebber zijn features zoals een groot scherm en 24p voor mij belangrijk en het laatstgenoemde zie ik niet zo vaak meer vermeld bij televisies.
Om vooruit te kunnen ook gefilterd op 4k-resolutie en zodoende de Philips 49PUS6101 gekozen.

Deze televisie is een grote stap voorwaarts.
Mooie kleuren, maar blauw is erg aanwezig.
Het heeft even geduurd maar met af en toe kleine aanpassingen aan de 'movie preset' krijg je hele mooie beelden op het scherm.
Geluidskwaliteit is niet indrukwekkend, maar voldoende voor de gemiddelde consument.

De televisie heeft een erg goede prijs-/kwaliteitverhouding en ik ben erg blij met mijn toch wat vlotte, maar zeker een goede aankoop.

Heb jij ook een Philips 49PUS6101 Zwart?

Vraagje, hoeveel valt er aan te passen beeldinstellingen? ik denk erover deze voor 400 euro te kopen maar dat erg aanwezige blauw in je review doet me twijfelen. vind het niet erg om met de instellingen te rommelen maar dan moeten die ook wel aanwezig zijn voor kleur en contrast, etc
hoe zijn de zwartwaarden bvb? ik kan helaas erg weinig vinden over deze tv :(

[Reactie gewijzigd door Serman op 26 mei 2017 23:52]

Bij de geavanceerde beeldinstellingen kun je kleurtemperatuur kiezen, een optie daarin is 'costum' en daarmee kun je zelf drie RGB-waarden aanpassen.
Contrast is aan te passen en het dynamische contrast heeft vier standen inclusief uit.

Voor het kijken van films gebruik ik de beeldstijl 'Cinema' en heb ik alle beeldoptimalisatie en het dynamische contrast uit. Dit geeft een genuanceerd beeld die de meeste kleine details in beeld brengt. Met deze stand hoor je de beelden op je scherm te krijgen zoals de regiseur het bedoelt.
Ik verzet af en toe de helderheid afhankelijk van de film om mooiere kleuren te krijgen of om meer onderscheid te maken in donkere scenes.

Normale televisie doe ik in 'Natuurlijk' omdat de 'Standaard' een beetje te dof is voor mijn gevoel.

Maak je niet te veel druk over het blauw: Je kunt het kritisch zien, maar het is absoluut niet opvallend. Philips televisies hebben dat vaker, Tweakers heeft het zelf ook in reviews genoemd.

[Reactie gewijzigd door UnlikeZero op 28 mei 2017 00:38]

De backlight bleeding is voor een deel weg te krijgen door het scherm op die plekken te masseren met een doek ;)