Specificaties Rad. RX 480 (1,29GHz), 8GB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

Gigabyte Radeon RX 480 G1 Gaming 8G Review

J_star 9 februari 2017, laatste update op 9 februari 2017, 221 views

Gigabyte Radeon RX 480 G1 Gaming 8G

Prima, maar wel met coil whine

Pluspunten

• Afwerking

Minpunten

• Coil whine
  • Luchtafvoer naar binnen i.p.v. naar buiten

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Even een korte review:

Ik heb wat gemixte gevoelens bij deze videokaart. Hij is weliswaar prima, maar ook weer niet fantastisch. De prestaties zijn goed, en het is geweldig dat deze geluidstil is bij weinig tot geen belasting. Hij is netjes afgewerkt, maar heeft wel coil whine. Nu al op exemplaar nummer twee, en nota bene erger. Daarnaast het nadeel van een luchtafvoer naar beneden i.p.v. naar buiten (achterkant). Hierdoor blaast de warme lucht direct in je voeding.

Voor mij een prima kaart, maar als ik weer zou moeten kiezen zou ik wellicht voor een ander type kiezen (voornamelijk gedreven door de coil whine).

Heb jij ook een Gigabyte Radeon RX 480 G1 Gaming 8G?