Specificaties Modulerende Aan/uit radiatorthermostaat - Bekijk alle specificaties

Danfoss Radiator Thermostaat LC13 Review

ComPeter 9 februari 2017, laatste update op 13 februari 2017, 571 views

Danfoss Radiator Thermostaat LC13

Ik ben verbaasd over de zeer eenvoudige montage en installatie van deze Danfoss Living Connect Z. Er zit een duidelijk (engelse) handleiding bij. Het toevoegen in Domoticz dmv AEON Z-Stick (gen5) is ook snel en eenvoudig.

Pluspunten

• Eenvoudige montage
  • Eenvoudig installatie in Domoticz
  • Ziet er goed uit

Minpunten

• Geeft geen huidige temperatuur terug

Kwaliteit Score: 5
De knop is ge´nstalleerd in de badkamer, vanaf nu wordt de badkamer niet meer onnodig verwarmd.

In Domoticz heb ik timers toegevoegd met de daarbij gewenste temperaturen.
Overdag 15 graden, in de ochtend en avond 22 graden. Hierdoor zal de badkamer overdag niet worden verwarmd, dit zal het gebruik van gas terugdringen en dus daarin een besparing opleveren.

Binnenkort ga ik een tweede aanschaffen, deze zal worden geplaatst in de slaapkamer van mijn dochter.
Verwarmen in de ochtend en avond niet nodig. Maar in de middag bij het huiswerk maken wel.

Het is ook mogelijk handmatig tijden en temperaturen in te stellen, dit heb ik niet getest ivm met het gebruik in mijn domotica.

Heb jij ook een Danfoss Radiator Thermostaat LC13?

Ik neem aan dat op je radiatoren al thermostaatknoppen zaten? Anders zou je CV ook door centrale thermostaat aangezet moeten zijn toch? Of zie ik dat verkeerd?
Ik heb al Danfoss Thermostaatknoppen. Daardoor de eenvoudige installatie
Er zitten een 2-tal montage ringen bij, Het ligt het type kraan welke ring je moet monteren.

Er moet vanuit de hoofd thermostaat een warmtevraag zijn om de andere kamers (met of zonder thermostaatknop) te verwarmen, dit is niet anders dan normaal
Denk dat ie meer bedoelt; hoe weet je ketel dat ie moet gaan stoken? Dat regelt de centrale thermostaat waarschijnlijk toch?
Hebben deze een controller nodig of werken ze ook stand alone?
Hij kan ook stand alone, maar daar heb ik geen ervaring mee
Tsja, ik erger me ook aan de radiator op de badkamer die onnodig aan staat, maar gaat dat echt wat besparen? Voor je de aanschaf prijs er uit hebt.
En precies wat Birkin ook al schrijft, de CV wordt hier niet door gereguleerd. Dus er wordt alleen verwarmd als de centrale thermostaat de CV laat branden. Tenzij je dit in je domotica pakket regelt.
Wat bedoel je eigenlijk met "Geeft geen huidige temperatuur terug". Ik neem aan dat de knop zelf wel weet als het warm genoeg is en dus dan de kraan dichtdraait?

En wat de anderen zich ook al afvragen, hoe werkt dit in combinatie met je thermostaat?
Ik vermoed dat deze knoppen alleen hun werk goed kunnen doen als de hoofd thermostaat op een hoger aantal graden is ingesteld dan de knoppen?
Dat hij niet in domoticz aangeeft wat de huidige/actuele temperatuur van de ruimte is. Alleen of/wanneer de doeltemperaar bereikt is.

En idd. Er moet zeg maar in de woonkamer regelmatig gestookt worden.

[Reactie gewijzigd door Boomtop2016 op 10 mei 2017 20:25]

Ik lees bij Robbshop https://www.robbshop.nl/radiator-thermostaat-popp dat de Popp de opvolger zou zijn van deze Danfoss, maar/en de Popp is ook duurder.

Is de Popp daadwerkelijk beter en de prijs meer waard denken jullie?
Volgens mij zijn dit branded Danfoss kranen,

Het zelfde product, ander merknaam erop!

[Reactie gewijzigd door ComPeter op 22 september 2017 12:50]