Specificaties 15,6" (1920x1080 TN), 256GB (ssd) - Bekijk alle specificaties

Asus Zenbook U510UX-DM117T Review

viniecom 9 februari 2017, laatste update op 12 mei 2017, 584 views

Asus Zenbook U510UX-DM117T

Goede kwaliteit laptop,Ik gebruik hem voor alles, studie, gaming, video etc. Het enige wat ik mis dat het scherm geen IPS scherm is. (gemiste kans). Let op: er zit geen gigabit lan poort op. Die moet je los bijkopen. 256 gig ssd krijg ik zo vol :S

Pluspunten

• accuduur
  • specs
  • kwaliteitsbeleving laptop is snel
  • trackpad heeft apple features ingeboud werkt heel handig.

Minpunten

• Geen snelle SD cardreader
  • geen gigabit lan poort of dongle
  • geen ips scherm
  • 2x usb 2.0 ipv allemaal 3.0

Goede kwaliteit laptop, Ik heb de laptop gekocht met de btw dagen van een groot concern (geen reclame maken:). Ik gebruik hem voor alles, studie, gaming, video etc.
Het enige wat ik mis dat het scherm geen IPS scherm is. (gemiste kans). :(
Let op: er zit geen gigabit lan poort op. Die moet je los bijkopen.
Ik had het service gevonden als ze er een dongle hadden bijgegeven. Maar helaas.
Wifi werkt uiteraard goed, maar als je snelheden wilt halen, draad is koning.

Er zit een sd card reader op, maar wat mij verbaasd is dat die niet sneller is dan 30mb/s. (niet heel grondig getest)

Accuduur is ook prima, hangt ervan af hoe je hem gebruikt maar bij mij ligt gebruik kan die een dag(7 uur) uur op accu, energie zuinige stand dat wel. Bij performance mode, vind ik vier uur op zich redelijk.

Wat ook een plus is het geheugen nog uit te breiden is naar 16gig ddr4 (nu 8 gig).
Is een leuke optie voor de toekomst.
Ik ben nu aan het muggenziften, Maar want ik dan weer niet begrijp is dat er 2x usb 2.0 opzit ipv allemaal 3.0. Usb 3.0 is backword compatible dus snap ik die keuze niet helemaal. Tis een high end ding , tja

Opstart tijd is echt snel onder de 30 sec., maar soms lijkt wel als aan het navigeren bent dat hij wat trager wordt in windows weet niet waardoor dat komt.

Het is an sich geen gamings laptop, maar het kan er zeker wel mee.

Heb jij ook een Asus Zenbook U510UX-DM117T?

Bij de pluspunten is het misschien een idee om te vermelden dat het hier een mat scherm betreft.
Voor mij was dat mede een reden om deze laptop aan te schaffen.
De beoordeling is nu een beetje gek omdat bij voor & nadelen het scherm wordt genoemd. :Y)

Ik heb hem ook met BTW actie gekocht. Welke ethernet dongle heb jij? Ik vind de wifi opzich snel genoeg...
Hi,

Je hebt inderdaad een punt, wat ik bedoel te zeggen is het volgende.
Ik vind het een goed scherm, kleuren zijn mooi en resolutie is full hd, maar het zou beter zijn wanneer het ook nog een ips panel zou zijn, dit betekent dat het scherm betere kijkhoeken heeft en kijkt nog prettiger. Dat bedoel ik met gemiste kans, qua ethernet dongle gebruik ik sitecom gigabit dongle usb 3.0
Doet wat hetmoet doen. En ja de wifi is zeker goed, maar wil je echt hoge snelheden 50mbs/s en hoger dan blaast die dongle het wifi gewoon omver. (beetje overdreven, maar je snapt mijn punt )
Voor alledaags gebruik en netflix etc is huidige wifi meer dan voldoende. Gewoon een kwestie van wat je wil...
Hey. Even een vraagje. Wil dit model gaan aanschaffen maar heb enige twijfel over de koeling systeem oftewel de ventilator. Mijn 2 vorige zenbooks maakten redelijk veel lawaai. Still in een niet active stand of bij een kleine belasting en echt gehorig (storend) bij gemiddelde belasting. Dit vond ik niet kunnen voor de prijs dat Asus zenbooks verkoopt. Hoe zit het met dit model? Geen of weinig fan geluid? De specificaties zien er voor de rest goed uit.
Hoi,
Om even te reageren, het geluid van de laptop bij normaal gebruik is nauwelijk te horen, echt heel stil, als je gaat gamen gaat de fan aan maar ook danis het echt nog steeds stil te noemen. De koeling van dit model is prima op orde. Ik heb verschillende uren achter elkaar gegamed en de laptop is wel warm maar nog steeds vast te houden.