Canon Pixma iP4200 Review

lammie1001874Newbie 3 november 2005, 375 views

Canon Pixma iP4200

Pluspunten

• losse kleuren-inkt tanks, hoge resolutie

Minpunten

• De printer is vrij groot, maar door de papierlade heb je hier niet veel last van, je kunt zelf kiezen welke printerinvoer je wil gebruiken

Inktverbruik Score: 5
Muziekweergave Score: 4
Afdruksnelheid Score: 4
Drivers en stabiliteit Score: 5
Na gedegen onderzoek bleef ik op deze printer uitkomen als perfecte printer, omdat ik een printer met een hoge resolutie wilde om foto's mooi uit te printen en met losse inkttanks voor de kleuren, zodat ik niet de hele cartridge moet vervangen als 1 van de kleuren op is.
Ook vind ik het belangrijk dat de cartridges niet zo duur zijn (in vergelijking met HP bijvoorbeeld) dat ik zelf navulsetjes moet kopen en daar mee gaan klooien, ik heb hier niet zo'n goede ervaring mee namelijk.
Dat de Canon printers bovenaan de lijst staan bij de Consumentenbond (test februari 2005) gaf voor mij de doorslag.

Heb jij ook een Canon Pixma iP4200?

De 4200 is toch wel een andere printer dan de geteste in de consumentengids, aangezien het daar om een IP4000 ging. Bij de nieuwe lijn van printers maakt Canon gebruik van nieuwe cartridges, die in ieder geval bij de budgetlijn een stuk duurder zijn dan de oudere BCI-24 cartridges.