Specificaties 2,4GHz WiFi + 4G-router - Bekijk alle specificaties

TP-Link LTE-Geavanceerde Mobiele Wi-Fi M7300 Review

mind123 8 februari 2017, 317 views

TP-Link LTE-Geavanceerde Mobiele Wi-Fi M7300

Niet zo geavanceerd als ze zeggen, maar het werkt super. Zowel 3G als 4G ondersteuning.

Pluspunten

• Eenvoudig instelbaar
  • Compact en degelijk uitgevoerd
  • Geschikt voor plm. 10 apparaten

Minpunten

• Scherm matig afleesbaar in het zonlicht
  • Mist opties om bepaalde URL's te blokkeren
  • Opwaarderen prepaid tegoed is wat lastiger

Beheerbaarheid Score: 5
WLAN-bereik Score: 3
MiFi router aangeschaft voor onderweg of tijdens de vakantie. Dit is één van de goedkoopste 3G en 4G MiFi routers, maar de term "Geavanceerd" doet alleen iets anders vermoeden.

Zo geavanceerd is hij namelijk niet. Maar hij is wel goed. Je schuift er een SIM-kaartje in (Lebara bijvoorbeeld), even de APN instellingen invullen en je bent vrijwel direct in de lucht. Langer dan 5 minuten hoeft dat niet te duren.

Minpunten zijn er ook wel. Het schermpje is matig afleesbaar in het zonlicht, zodat je niet zeker weet of hij het doet of niet. Bovendien zal hij in de energiemodus standaard na 10 minuten uitgaan. Vind ik niet fijn, maar voor anderen zal dit wel fijn zijn.

Verder mis ik de mogelijkheid om bepaalde URL's te blokkeren. YouTube is natuurlijk een MB-vreter eerste orde, dus die had ik graag willen blokkeren. En dat kan dan weer niet.

Maar voor de rest... Super apparaat!

Heb jij ook een TP-Link LTE-Geavanceerde Mobiele Wi-Fi M7300?