Specificaties PCI geluidskaart - Bekijk alle specificaties

Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS Review

jll 3 november 2005, laatste update op 17 november 2015, 1.443 views

Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS

Pluspunten

• mooi geluid
  • EAX ondersteuning

Minpunten

• slechte interne versterker voor koptelefoon
  • geen cinch aansluitingen
  • 3,5 mm jack

Aansluitingen Score: 3
Drivers en support Score: 3
CPU-belasting Score: 4
Heb het kaartje nu een jaar.gekocht op de HCC dagen in 2004. De geluidskwaliteit van deze kaart t.o.v. de onboard ac '97 is dramatisch in positieve zin dan wel begrepen. vooral in games die EAX ondersteunen is het gewoon een pré.

De uitgang voor de koptelefoon waarmee ik hem mee samen gebruik is niet een goeie match. De interne versterker vn de kaart is niet dynamisch en kan niet genoeg vermogen leveren. Ik draai zelfs nog met een camtech/audiolab 8000C voorversterker als koptelefoon versterker dit lost het probleem op.

Ik heb zelf nog een interlink gemaakt voor naar de Camtech een neutrik 3,5 mm jack een in nederland gemaakte versilverde teflonkabel naar stereo Cinch. Een goedkope upgrade van je eigen, vooral bij koptelefoons, is een aude versterker te pakken en daarvan de koptelefoon uitgang te gebruiken.

Ik heb 1 voorval gehad met problemen dat was tijdens DTM2 tijdens het spelen viel nogwel eens plots het geluid weg. na mijn laatste reinstall van win xp en DTM2 heb ik dit niet meer gehad.

en een ander sclecht iets vindt ik dat er geen cinch aansluitingen opzitten voor aansluiting op versterker apparatuur. een brieke 3,5 mm jack is gewoon niet handig.

Heb jij ook een Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS?

Jah tulp is een gemis... Dat vond ik ooit zo'n pre van mijn SB AWE64 Gold!

Maargoed, tegenwoordig heb ik aan mijn Audigy 2ZS (voorheen Live!) een bracket gehangen met tulp aansluitingen, even solderen en hoppa. Best makkelijk te fixen eigenlijk.

Overigens heeft die kaart toch ook geen koptelefoon uitgang? gewoon allemaal Line out, deze moet je toch gewoon even aan een versterker hangen, en vervolgens je koptelefoon aan die versterker. Ik hang vrijwel nooit een koptelefoon rechtstreeks aan de geluidskaart.