MSI KT3 Ultra2-R, KT333 (Sound, Raid) Review
Ik heb dit moederbord nou drie jaar in mijn bezit. heb het destijds gekocht op een PC beurs in Heerenveen voor 150 euro. eerste 2,5 jaar met een AMD Athlon Xp 2000+ en 512mb geheugen gedraait. De FSB heeft toen naar mijn weten altijd op 166 (333)Mhz gedraait en het geheugen op CL2. De processor werdt gekoelt door een termaltake volcano 9, past priam genoeg ruimte om de processorvoet.
Het eerste jaar heb ik ook nog met een RAID configuratie gedraait met twee WD 80 Gig schijven werkte prima tot dat 1 schijf het begaf maar dat lag dus niet aan het moederbord.
In het voorjaar van 2005 ben ik aan het upgraden gegaan ik wou wat snellers en heb dus een AMD Athlon 3000+ er in gehangen. dit vond ik een mooie upgrade voor een borde dat al bijna drie jaar oud was. Alleen liep ik al tegen de beperkingen aan van het moederbord. ik had namelijk ook een nieuwe videokaart gekocht een ati 9800PRO en ik had maar 4X AGP naar mijn gevoel kan de kaar nog niet helemaal los gaan. ik had inmiddels ook wat geheugen er bij gekocht en kreeg deze niet goed aan de praat i.s.m. de processor. Het BIOS was dermate simple dat deze het geheugen steeds op 133(266) Mhz wou laten draaien en daardoor de processor snelheid niet op 3000+ specificatie kwam, na wat gepiel...
Pluspunten
ruime processor bezetting mooie layout onboard RAID snel
Minpunten
uitbreidingsmogelijkheden geen SATA
Eindoordeel
Het eerste jaar heb ik ook nog met een RAID configuratie gedraait met twee WD 80 Gig schijven werkte prima tot dat 1 schijf het begaf maar dat lag dus niet aan het moederbord.
In het voorjaar van 2005 ben ik aan het upgraden gegaan ik wou wat snellers en heb dus een AMD Athlon 3000+ er in gehangen. dit vond ik een mooie upgrade voor een borde dat al bijna drie jaar oud was. Alleen liep ik al tegen de beperkingen aan van het moederbord. ik had namelijk ook een nieuwe videokaart gekocht een ati 9800PRO en ik had maar 4X AGP naar mijn gevoel kan de kaar nog niet helemaal los gaan. ik had inmiddels ook wat geheugen er bij gekocht en kreeg deze niet goed aan de praat i.s.m. de processor. Het BIOS was dermate simple dat deze het geheugen steeds op 133(266) Mhz wou laten draaien en daardoor de processor snelheid niet op 3000+ specificatie kwam, na wat gepiel heb ik het geheugen dus wat terug moeten schroeven en liep alles weer prima.
Het moederbord heeft al die 3 jaar prima dienst gedaan en mij zelfden of nooit in de steek gelaten. Na 3 jaar gaat hij de deur uit want ik wil toch wat meer schijfruimte in de vorm van SATA schijven.
Heb jij ook een MSI KT3 Ultra2-R, KT333 (Sound, Raid)?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (2)
En met de kaart die ik heb schilt agp4x en 8x maar 1 of 2%.. En aan agp 8x komen ze niet eens met een 7800GTX.
Btw wat bedoel je met fsb 333Mhz? je bedoeld je geheugen clock snelheid zker?
Want mijn fsb loopt toch echt op ze normale 133..
Btw vindt je het gek van die Athlon 3000+ ? Op de KT3 ultra2 kan je max een 2700+ laten draaien
En ik snap al helemaal niet dat je wilt upgraden met de reden van dat je meer harde schijf ruimte wilt..
Overgens ga ik upgraden naar een AMD64 X2 systeem omdat ik gewoon simpelweg nu een sneller systeem wil! Jij hebt dit moederbord gewoon verkeerd behandeld imo..
Greatz of a prowd KT3 Ultra2 owner
waar is jou review ???
Ik heb de nieuwste bios er in zitten ik heb dus alleen wat moeten pielen met die clock timings/snelheden toen kreeg ik um pas op 3000+
en voor het HD verhaal ik wil een WD raptor er in hangen en nog wat andere schijven voor backup enzo.
En ik zit er over te denken als ik weer wat snellers wil om deze gewoon te overklocken mijn nieuwebord dan, want 64 bit porcs kan ik nog niet echt betalen en daarmee wacht ik eerst nog tot en ze DDR2 ondersteunen en BTX standaard is doorgevoerd anders blijf ik nieuwspul kopen.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn