Acer V193HQAB Zwart Review

Puch-Maxi 22 november 2009, laatste update op 22 november 2009, 599 views

Acer V193HQAB Zwart

Pluspunten

• Geringe backlight bleeding
  • Kantelbaar

Minpunten

• Niet in hoogte verstelbaar
  • Alleen VGA-aansluiting
  • Reactietijd
  • Verticale banen

Ervaring met één Acer V193HQAb monitor en deze is gelijk al niet erg positief te noemen.
In eerste instantie leek de monitor goed te functioneren, geen dode pixels en de backlight bleeding is ook zeer acceptabel te noemen.

Het probleem
Naar hem serieus in gebruik te hebben genomen geeft de monitor in kwestie verticale banen weer,
in teksten, Winamp en op websites. Het meest duidelijk is het te zien door middel van TFT Tester 1.0 van mede-tweaker Atlex. Zie de onderstaande foto's ter illustratie van het betreffende probleem:

Zoals te zien zijn er duidelijk verticale banen aanwezig.

Het gekke is, als je erop gaat letten zie je het niet. Wanneer je er indirect naar kijkt vallen ze juist op.
Het lijkt wel gezichtsbedrog, maar dat is het niet de banen zijn overduidelijk aanwezig.

Resolutie
Deze banen zijn zichtbaar op de native resolutie van 1366x768 @60 Hertz, op een lagere resolutie zijn de banen niet zichtbaar aanwezig. Het probleem doet zich ook voor aangesloten op een andere pc/laptop.
Ook al was de monitor niet duur in aanschaf, ik mag toch wel een storingsvrij beeld verwachten. (naar mijn mening)

DOA
Nu kan dit natuurlijk een losstaand geval zijn, ik heb dan ook een RMA (DOA) aanvraag geplaatst bij de leverancier (Azerty.nl) In afwachting van een eventuele vervanging, zal ik deze review op een later tijdstip gaan aanvullen met mijn ervaringen.

Heb jij ook een Acer V193HQAB Zwart?

Tips, op- en aanmerkingen zijn van harte welkom. :)
Ik ben benieuwd of er meer Tweakers zijn die hetzelfde probleem ondervinden met deze monitor, of dat het een losstaand geval is en dus niet structureel probleem betreft.

[Reactie gewijzigd door Puch-Maxi op 22 november 2009 04:06]

Zojuist de melding van een klant ontvangen dat de 3 acer monitoren van het type V193HQAB die ik geleverd heb alle 3 dezelfde verticale strepen vertonen. RMA procedure ga ik in gang zetten, ben benieuwd naar reactie van ACER

productiefoutje??
Hallo Eric,
Dat vermoeden had ik ook, ik heb daarom een alternatieve monitor uitgekozen. (van een ander merk)
Klopt, dat kan zeker! Daarom heb ik er ook even een andere pc én een laptop aan gehangen.
Met precies hetzelfde resultaat. Inmiddels is de Acer retour en ingeruild voor een Samsung :)
Acer zal "met spoed" de monitoren laten repareren. Alle drie zullen ze (wel op kosten van Acer) naar duitsland worden verzonden voor reparatie, ben benieuwd hoe lang de monitoren weg zullen zijn en of dit probleem eigenlijk wel te verhelpen is..
Volgens mij kon dit ook aan je videokaart liggen, die het niet trekt.
Ach, het maakt ook niet meer uit ;p.

[Reactie gewijzigd door Wietsee. op 23 juli 2010 11:52]