Club 3D CGAX-RX86DD Review

Snake_Eater 3 november 2005, 1.553 views

Club 3D CGAX-RX86DD

Pluspunten

• Zeer goede prijs/prestatie verhouding.
  • F.E.A.R. kan niet op high, dus de nieuwste generatie games valt af.

Minpunten

• Luide stock koeler die onvoldoende koelt.
  • Lastig te overclocken.

Drivers en compatibiliteit Score: 5
RCT3
America's Army
Cooler: Zalman VF700 Cu
-------------------------------------
Om te beginnen, de stock cooler maakt enorm veel herrie en koelt onvoldoende. Daarom heb ik deze door een Zalman VF700 Cu vervangen, deze is superstil en koelt zeer goed. Bij alle games die ik ermee heb gespeeld kon ik de settings op High zetten, met uitzondering van F.E.A.R. Maar daar nam ik natuurlijk geen genoegen mee, dus ik probeerde hem te overclocken. Er zijn maarliefst 8 (!) pipelines te unlocked, en dat maakt samen 16 pipelines. De pipelines zijn echter onmogelijk om softwarematig te unlocken, tenzij je gaat hardmodden. De kloksnelheid valt echter wel softwarematig op te voeren, het lukte me om hem stabiel op 850 Mhz te draaien (Stock = 570 Mhz). Nog steeds kon ik F.E.A.R alleen op medium draaien.

De prijs/prestatieverhouding is echter zeer goed, voor slechts 160 euro had ik hem binnen via MNM Coputers. Ik heb hem nog niet gebenchmarked, maar binnekort zal ik de resultaten erbij zetten,

Alles bij elkaar: Een zeer goede kaart voor het geld, alleen de stock koeler moet gelijk vervangen worden en de overklokbaarheid valt erg tegen. Verder is dit echt een aanrader, hij is sowieso véél beter dan de 6600 GT, voor dezelfde prijs.
Een top-budgetkaart met goede prestaties dus.

Heb jij ook een Club 3D CGAX-RX86DD?

Uhm van 570MHz naar 850MHz overclocken vind ik geen slechte overclock :?
Kijk ik naar een review van bijv.http://www.elitebastards.com/page.php?pageid=12175 staat er Radeon X800 RX is a Radeon X800GT. 475MHz core and 490MHz DDR RAM (980MHZ effective).
Overklok conclusie:
Core overclocking: from the default 475MHz clock up a whole 100MHz to a final stable clock speed of 575MHz - Good stuff indeed.
-------------------------------
Lijkt me onwaarschijnlijk dat je 850mhz haalt zonder iets te merken. (Hogere scores/rokende kaart ;) )
Misschien het schuifje wel naar rechts geschoven maar niet op apply geklikt ? :P
Zou wel verklaren waarom hij er niks van merkte :Y)
Dit is welzeker een slechte overclock, want qua prestaties merkte ik er niets van! :Y)
Idd, met waterkoeling (Cool-Matic X800) haalt mijn X800pro core slechts 520 mhz. Vraag me af hoe jij aan 850 komt... :?
Ik weet het ook niet, maar ik heb hem zelf niet overgeclocked. (Zo'n risico neem ik niet :+ )
Degene die hem heeft overgeclocked doet de ICT van Ahold, dus ik vertrouw hem wel. :Y)