Specificaties HTPC, 2 interne + 1 externe bays - Bekijk alle specificaties

Antec VSK2000-U3 Review

Luc2000 4 februari 2017, laatste update op 5 februari 2017, 347 views

Antec VSK2000-U3

Relatief goedkope degelijke en compacte kast, die jammer genoeg problemen geeft met het inbouwen.

Pluspunten

• Redelijke bouwkwaliteit
  • Tool-less systeem voor plaatsen drives
  • Smalle, kleine kast
  • Strak ontwerp

Minpunten

• Modulaire voedingen passen niet
  • Weinig ruimte voor DVD drive en HDD aansluitingen
  • Weinig mogelijkheden tot koeling
  • Dichtklapsysteem werkt niet

Ik was op zoek naar een smalle kast om in mijn bureau te zetten, en er waren maar weinig behuizingen die smal genoeg waren. Uiteindelijk ben ik bij deze Antec uitgekomen.

Helaas waren er wat problemen bij het inbouwen. In eerste instantie had ik een Seasonic TFX 350W 80+ gold gekocht, maar de stekkers van de modulaire kabels komen tegen de CD drive aan. Zonder CD drive past het trouwens ook niet, dan komen de kabels tegen de kast zelf aan. De Be Quiet TFX power 2 gold past net wel, maar geeft ook problemen met inbouwen.

De kast heeft een tool-less systeem waarbij de DVD/HDD/SSD mounting omhoog geklapt kan worden (voor foto's zie de site van Antec). Dit werkt jammer genoeg niet goed. De sata power aansluiting van de 3,5" HDD komt tegen de zijkant van de kast bij het dichtklappen. Als de bay eerst omlaag wordt gezet past de kabel met een beetje friemelen wel. Als de voeding eerst wordt geplaatst, komt de sata power kabel van de DVD drive tegen de voeding aan bij het dichtklappen. Eerst dichtklappen en dan de voeding plaatsen kan eigenlijk ook niet, maar ik heb een klein metalen beugeltje dat de voeding hoort te ondersteunen een beetje omgebogen en dan kan de voeding er van de zijkant ingeschoven worden. Het vastzetten van alle drives zonder schroeven is overigens wel heel handig

Dus:
- Housing openklappen
- HDD plaatsen en DVD drive en SDD plaatsen en aansluiten
- Housing dichtklappen
- HDD aansluiten
- Voeding plaatsen
- Moederbord vastzetten

De kwaliteit van de kast lijkt verder prima, alhoewel ik niet zo veel vergelijkingsmateriaal heb. De kast is volledig van metaal, met een plastic frontje. Nu de kast eenmaal in elkaar zit voldoet hij prima. De kast kan zowel horizontaal en verticaal geplaatst worden, waarvoor er een extra houder is meegeleverd. De ingebouwde fan kan alleen niet op het moederbord worden aangesloten, waardoor deze continu blijft draaien en redelijk wat lawaai maakt.

Er is alleen een koelopening aan de achterkant, en een heel kleine koelopening aan de voorkant, dus geen roosters aan de zijkant. Er zit nu een Celeron in, dus qua koeling zou dit geen problemen op moeten leveren, maar ik zou er geen game pc van maken.

Voor wie aan het zoeken is naar vergelijkbare behuizingen: de Inter-Tech IT-502 is eigenlijk dezelfde kast, met alleen een iets ander frontje en een 3,5" bay in plaats van een fan. De koeling zal bij deze kast nog een stuk slechter zijn, en er is met een aangesloten cardreader oid nog maar heel weinig ruimte over voor alle kabels.

Heb jij ook een Antec VSK2000-U3?