Toshiba Satellite A350D-20K Review

TheMHZ 21 november 2009, 1.222 views

Toshiba Satellite A350D-20K

Pluspunten

• Beeldscherm
  • Prestaties
  • Speakers
  • Formaat
  • Design & Piano Lak
  • Aansluitingen
  • Wireless N
  • Multimedia touch knoppen

Minpunten

• Vista Home Premium
  • Geen recovery Cd
  • Bloatware
  • Vingerafdrukgevoelig

De toshiba Satellite A350D-20K. Ik heb dit laptop nu 1 maand in bezit en ik moet zeggen dat ik tevreden ben met wat ik voor 599 euro heb gekregen.

Specificaties

Pcmark05 4439 PCMarks
Call of Duty 4 Modern Warfare 1366 x 768: 30~48 fps

Far Cry 2 1366 x 768: 42~60 fps
Fifa 2009 58-60 fps

Meer dan voldoende om er een beetje op te mid-class gamen, maar verwacht niet teveel. Maar ZEKER niet verkeerd voor deze prijsklasse.

Batterijduur:
Energiebesparing + Microsoft word = 2 uur
Msn + browsen / youtube op gebalanceerd = 1.5 uur
Gamen op hoge prestaties = 45 min - 1 uur

Design:
Toshiba heeft voor alle satellite's dezelfde design. Niets mis mee, maar gewoon een beetje standaard. Maar de zwarte Pianolak die ze ervoor hebben gebruikt is erg mooi. Echter heeft dit ook z'n nadeel, het is erg vingerafdruk gevoelig + het krast sneller. Vandaar dat je ook een cleaning cloth erbij krijgt. En voor de krassen ff 1x in de zoveel tijd Radtech's Ice Cream erop gebruiken.

Toetsenbord is comfortabel, de enter knop is een beetje kleiner dan andere modellen. Maar dit went algauw. Nadeel is weer die vingerafdrukken op de toetsenbord. Touchpad is erg groot naar mijn beleving. En af en toe als je droge handen hebt krijg je van de metale muisknoppen een stroomstootje.

Geluid:
Speakers op een laptop zijn meestal bagger. Maar deze H/K speakers doen naar mijn mening echt niet onder voor de geluid van desktops. Kwaliteit van de speakers is simpelweg gewoon goed.

Beeldscherm:
Zeer helder & scherp. Doet de beeldschermen van mijn oude laptops als Fujitsu Siemens & Toshiba Tecra A8 verbleeken. Werkelijk waar scherm kwaliteit is gewoon superieur.

overig
1 x netwerk aansluiting
1 x modem
1 x Sd card slot
1 x head & mic aansluiting
1 x Slot dat lijkt als die van een oude ps2 muis (no idea waar het voor is)
1.3 mp webcam + microphone

OS: Windows Vista Home Premium + Extreem veel bloatware
resultaat: Vista ge"nuked" & Windows 7 Ultimate x64 erop geinstalleerd. Alle drivers functioneerden.

Bij mijn aankoop twijfelde ik héél erg tussen dit model & de Asus K50AB de design ervan + de specs waren voor mij erg aantrekkelijk. Echter was de beeldscherm van de A350D-20K die mij de doorslag gaf om voor dit model te kiezen.

Heb jij ook een Toshiba Satellite A350D-20K?

"1 x Slot dat lijkt als die van een oude ps2 muis (no idea waar het voor is)"

Bedoel je S-Video? Hiermee kun je je laptop aansluiten op een tv met een S-Video of scart aansluiting. Wel de juiste kabel kopen. Bij een netbook zijn ze deze uitgang vergeten grr