TP-Link TL-SG105-10/100/1000 Mbps Desktop switch - Reviews

Specificaties 5x Ethernet 1Gbps, Ethernet 100Mbps - Bekijk alle specificaties

TP-Link TL-SG105-10/100/1000 Mbps Desktop switch Review

aawe mwan 4 februari 2017, laatste update op 4 februari 2017, 769 views

TP-Link TL-SG105-10/100/1000 Mbps Desktop switch

Zo te horen, is het probleem met de pieptoon waar andere reviewers over klagen opgelost. Haalt de volle Gigabit snelheid, WoL werkt. Ziet er netjes uit, maar de plaatsing van de kabels en leds had wel wat praktischer kunnen zijn.

Pluspunten

• Haalt de volle snelheid
  • Laat WoL door
  • Metalen behuizing

Minpunten

• Felle "Power" led bij de netwerkaansluitingen

Features Score: 4
Ik denk dat ze wat gedaan hebben aan de pieptoon waar andere reviewers over klagen, want die hoor ik gelukkig maar tot op zo'n 10 centimeter afstand en is onafhankelijk van hoe druk de switch het heeft—de gemiddelde spaarlamp maakt meer geluid.

Geeft met de leds per poort aan wat de snelheid is: groen voor gigabit en oranje voor 100 megabit. Op gigabit haal ik 105MB/s per seconde gemiddeld naar mijn NAS via SMB en 111MB/s naar een andere PC via NFS. Als een computer op standby staat, gaat de verbinding naar 100 megabit en Wake-on-LAN werkt dan nog.

Er zitten plakvoetjes bij, maar de voedingskabel zit niet aan dezelfde kant als de netwerkkabels, daardoor is hij niet echt handig neer te leggen. Maar dat hoort misschien bij een desktop switch en je kunt hem ook ophangen.

Heb jij ook een TP-Link TL-SG105-10/100/1000 Mbps Desktop switch?