Onkyo LS5200 Zwart Review

RenekerstjensNewbie 3 februari 2017, laatste update op 11 februari 2017, 1.176 views

Onkyo LS5200 Zwart

Kwalitatief heel goed product. Geluid is uitstekend, ziet er fraai uit. Alle connectiviteit die je zou willen.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit is heel goed
  • Ziet er fraai uit
  • Alle connectiviteit die je zou willen
  • Intuitief

Minpunten

• nog geen minpunten

Geluidskwaliteit Score: 5
Ik heb deze Onkyo LS5200 nu een week in bezit. Ik ben er heel erg blij mee. Ik heb een vrij grote en hoge woonkamer met open keuken. Ondanks dat het maar 2 kleinere speakertjes zijn komt er een ruimtevullend geluid uit het setje. Het is mooi helder. Alle gangbare aansluitmogelijkheden zitten erop. Dat kun je ook lezen in de specs. Wat fijn is, is dat alles zo gemaakt is dat het heel intuitief werkt. Wat je nodig hebt aan instelmogelijkheden zit erop, wat je niet nodig hebt niet. Je hoeft geen Tech-genie te zijn om hiermee aan de slag te gaan. De vergelijkbare Harman Kardon BDS 335 heb ik ook overwogen. Die ziet er qua design iets gelikter uit, maar heeft minder aansluitingen, minder vermogen en ook een bedrade subwoofer in tegenstelling tot deze Onkyo die een draadloze heeft.

Zou hem zeker aanbevelen. Het apparaat is een lust voor het oog en oor.

Heb je vragen over het gebruik? Stel ze hier, dan zal ik kijken of ik antwoorden kan bedenken.

Heb jij ook een Onkyo LS5200 Zwart?

Hi,

Ik gebruik hem ook voor geluid bij TV en Films. Hij doet ook daarvoor uitstekend zijn werk. Meer dan voldoende power om films krachtig te laten zijn, en helder om stemmen goed verstaanbaar te maken. Het enige wat een soundbar voor heeft misschien is dat spraak via een 5.1 kanaal doorgaans gecentreerd bij/onder de TV wordt weergegeven. Bij deze Onkyo heb je dus alleen links en rechts speakers voor spraak. Echter als je ze niet belachelijk ver van je TV af zet dan blijft dit 'nadeel' beperkt. Bovendien weegt het bij lange na niet op tegen het voordeel dat je met muziek luisteren hebt van een veel beter stereobeeld met twee losse speakers t.o.v. een soundbar. Ze kunnen verzinnen wat ze willen qua technologie in zo'n soundbar, maar een soundbar blijft uiteindelijk maar vanuit 1 punt (of balk zo je wil) geluid pompen. Met deze losse speakers heb je meer ruimtelijkheid en vrijheid. Dit was een van mijn belangrijkste argumenten om geen soundbar, maar deze Onkyo te nemen.

[Reactie gewijzigd door Renekerstjens op 15 maart 2017 12:40]

Mooie set!

Ik neig hier ook naar toe te gaan, waar eerst op zoek naar een soundbar, maar kan hier niet in slagen. Gebruik je deze onkyo ook aan je tv, zoja wat is daar de ervaring mee ?

Ook en ik benieuwd naar evt aanwezige fans in het systeem en de geluidsproductie daarvan.
Set sinds een paar dagen in gebruik en staat standaard aan om tv geluid weer te geven. Erg blij mee tot nu toe maar
de draadloze subwoofer geeft een 'plop' geluid bij het switchen van tv kanaal.
Iemand hier ervaring mee?
Ik heb geen plop, zou niet weten wat hieraan te doen is. Misschien ff Onkyo contacten...
Hoe heb je de zaak aan elkaar geknoopt? Ik heb een HDMI van mijn tv-receiver naar de CBL/SAT input van de Onkyo en de TV via HDMI op de ARC aansluiting van de Onkyo. Wellicht heb jij het anders en veroorzaakt dat het geplop. Zou het anders ook niet weten...
Hoe zit het met de DAB+ ontvangst en heb je ook ziggo.
Kun je ook internet radio zenders vastzetten en dmv nrs of favouriten terug halen? Of moet je t steeds weer gaan zoeken.
Weet ik zo niet. Ben niet zo'n radio luisteraar. Doe alles met Spotify...
Heb toch eens ff gekeken. Als we radio luisteren dan doen we dat via de Internet dienst TuneIn. Daarmee kun je alle radiostations beluisteren die je kunt bedenken. Je kunt radiozenders opslaan bij je presets zodat je ze snel terug kunt vinden. Is dat wat je bedoelt?
Dank je wel dat is idd wat ik bedoel