Samsung UE55JU6400K Zwart Review

Rejoen 3 februari 2017, 131 views

Samsung UE55JU6400K Zwart

Prima tv met mooie uitstraling, voor mij een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• Mooi beeld
  • Goede afstel mogelijkheden
  • Goede bouwkwaliteit
  • Mooi design
  • Afstandsbediening reageert goed
  • Apps werken goed

Minpunten

• Bij het opstarten traag
  • Geen toetsenbord op afstandsbediening

Mooie tv die voor mij uitstekend bevalt. Ik gebruik hem voornamelijk voor tv kijken, youtube en netflix app en gamen met de ps4pro. Ik heb de tv nu iets meer dan een half jaar in bezit.

De tv hangt bij mij met een beugel aan de muur. Kort daarvoor heb ik hem tijdelijk op zijn voet geplaatst. Beide manieren voelen goed stevig aan en geven een gerust gevoel dat de tv niet snel zal vallen.

Met installeren neemt de tv je mee door een aantal keuzes voor internet en uiteraard het instellen van de zenders. Dit was eenvoudig. Na installatie kon je alles goed gebruiken.

Ik gebruik de tv in combinatie met CI+ kaart. De keuze om dit te doen was om niet nog een afstandsbediening erbij te hebben. Het zappen gaat redelijk snel maar als de tv net aangezet wordt dan kan het ongeveer 5 tot 10 seconden duren voordat je beeld hebt.

De apps die standaard ge´nstalleerd waren zijn voor mij voldoende. Sterker nog de andere apps zijn wat mij betreft geen toevoeging. Het gebruiken van de apps gaat soepel en vlot. Ik mis hier zelf wel een toetsenbord op de afstandsbediening, maar de oplossingen om te typen werken wel redelijk goed.. De internet aansluiten is hierbij ook helemaal prima 4k filmpjes op youtube kijken kan zonder haperingen.

Ik vind het belangrijk om te melden dat de tv na het inschakelen soms erg traag reageert. zoals boven benoemd duurt het even voor de CI+ kaart reageert maar ook apps, zappen, volume reageren soms pas na de 1e/2e minuut na inschakelen. Ik vind dit slecht van samsung (tv heeft nieuwste firmware).

Zoals gezegd gebruik k de TV voor mijn ps4 pro. Nadat ik deze op de tv had aangesloten herkende hij de 4k opties maar de RGB en HDR optie waren volgens de ps4 niet beschikbaar (zoals in de specs van de tv te vinden is, dus dit was geen verassing). Echter toen ik op de tv de UHD RGBcolor optie aan heb gezet kon ik wel HDR selecteren bij de ps4. Geen idee wat hier gaande is maar wellicht kan iemand daar nog is reactie op geven. Qua beeld ben ik dik tevreden over het gamen. Het is natuurlijk niet de beste tv voor gaming maar in deze prijsklasse mag je daar niet over klagen.

Verder is de tv aangesloten op mijn Pioneer receiver. Ik kan hierdoor gebruik maken van ARC en CEE, beide opties werken goed. Ik heb echter nog geen 5.1 signaal gekregen op mijn receiver van bv de Netflix app (weet ook niet of dit signaal terug gestuurd wordt via ARC).

Conclusie: ik ben dik tevreden over de tv. Belangrijkste pluspunt is voor mij de beeldkwaliteit. Belangrijkste minpunt is het trage opstarten van de tv daarna werkt ie prima.

Heb jij ook een Samsung UE55JU6400K Zwart?