Specificaties 15,6" (1366x768), 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Toshiba Satellite L505-10M Review

xost 21 november 2009, laatste update op 22 november 2009, 5.765 views

Toshiba Satellite L505-10M

Pluspunten

• Geen glimmende (gladde) toetsen
  • Zeer stil
  • Snel
  • Goede vormgeving
  • Degelijk
  • 6GB geheugen
  • 64 bit OS
  • LED backlight
  • Laag energieverbruik in ECO modus

Minpunten

• Overbodige onnodige software
  • Gezichtsherkenning is omslachtig
  • Wel VGA en HDMI maar geen DVI (verloopkabeltjes e.d.

Zeer degelijk gebouwde laptop zoals we van Toshiba gewend zijn.
Geen gladde en glimmende toetsen zoals je dat tegenwoordig vaak ziet. Toetsenbord is gewoon zwart net zoals de rest van de behuizing. Bij Toshiba zijn er nog wel eens afwijkende afbeeldingen te vinden.

Geluidsproductie is zeer laag, zelfs als je hem flink op z'n staart trapt. Mooi afgewerkt en ziet er zeer stijlvol uit.

Het is een volwaardig toetsenbord met numeriek gedeelte erbij, en dat past allemaal net zonder dat de toetsen te klein worden. De enter is iets kleiner dan gemiddeld maar daar moet je gewoon even aan wennen, maar toch een minpuntje,

Accuduur is zeer goed, zeker als je de Eco modus ingeschakeld (je ziet het verbruik in watt zelfs dalen tot 15 watt). Op eco modus lukte het mij om 2,5 uur om wat simpele programma installaties te doen en verder wat rond te surfen. Al met al een zeer nette prestatie voor een laptop met deze specificaties!

Meegeleverde software is rommel en veel te veel, dus je kunt het beste alles deinstalleren of een schone installatie uitvoeren. Software voor ECO modus kun je het beste laten staan, deze werkt zeer goed. Bij het inschakelen van de ECO modus wordt automatisch Aero uitgeschakeld, maar dat is in te stellen. (Scheelt toch wel weer wat accuduur)

Gezichtsherkenning is grappig maar is veel te omslachtig (duurt 15 sec voordat je herkend bent). Je kan veel beter met een wachtwoord inloggen.

Een van de weinige laptops waar heden ten dage nog recovery DVD's worden meegeleverd! Geluidsproductie van de DVD speler is ook zeer goed te noemen.

Stroom adapter is van een normaal formaat, en niet zo'n gigantisch 25 kilo wegend ding zoals Acer nog wel eens wil leveren.

Conclusie: top dingetje!

Heb jij ook een Toshiba Satellite L505-10M?

Interessant informatie Xost! Want dat staat dus allemaal verkeerd afgebeeld in de PW en webshops dan.

Thnx, deze laptop wordt steeds leuker zo :9
Heb voor jou een foto geupload die ik bij mijn leverancier vandaan heb. Zo ziet de laptop eruit: http://www.kontpiraat.nl/l505-10m.jpg
En nog een vraagje, is het scherm echt een LED scherm zoals in de specs in de pricewatch staat? Bij de webshops staat het er regelmatig niet bij, ben benieuwd of het idd LED is! Alvast bedankt :)
Ja, het is een LED backlight

[Reactie gewijzigd door xost op 21 november 2009 21:56]

Hallo,

Ik ben vandaag gaan kijken naar een Satellite L505, maar helaas was die niet in voorraad.
Nu stond er wel een ander model, met pianozwartlak (de nieuwe look Toshiba...).
Volgens de verkoper ziet de L505 M er ook zo uit. Is dit echt zo ?

Ik zie op internet verschillende plaatjes, waaronder ook een met een grijs
toetsenbord. Hoe ziet de L505 er nu eigenlijk uit ?

Ben reuze benieuwd, wat het uiterlijk van een laptop is ook belangrijk.

Alvast bedankt ! }>

Jaap
Alles is lakzwart, behalve de toetsen. Die zijn gewoon mat zwart.
ff voor de duidelijkheid ik heb gebeld en gemaild met toshiba in dit model zit geen LED/Backlight LED
Dank voor de toevoeging, ik wacht even op een laptop mét LED backlight. Maakt niet zo heel veel uit, maar als ik anno 2010 toch een nieuwe koop, wil ik het wel hebben.

Verder vind ik maar weinig informatie over Toshiba laptops trouwens. Ik ben wel heel benieuwd hoe goed de kwaliteit van hun schermen zijn, en hoe hun bouwkwaliteit is, in verhouding tot andere merken.

Ik vind deze geheel zwarte versie wel mooi trouwens, die versies met een zilveren binnenkant ogen vaak nogal plastic...

[Reactie gewijzigd door bear87 op 9 januari 2010 21:23]

Kan je wat dieper ingaan op bijvoorbeeld de accuduur? 'De accuduur is zeer goed' dat zegt ons niet zoveel natuurlijk, heb je een tijd in uren? :)

Hoe bevalt het scherm? Ik waardeer de inzet, maar na het lezen van deze review weet ik eigenlijk nogsteeds niet zoveel ;)
Waarom is het ontbreken van DVI een minpunt als je wel beschikt over HDMI? Het is niet meer dan een kwestie van een verloopkabeltje ertussen.
Ik zal morgen proberen de review wat uit te bereiden met wat getalletjes :)
En om nou overal verloopjes aan te gaan hangen..d'r is nog ruimte voor een DVI aansluiting ;)

[Reactie gewijzigd door xost op 20 november 2009 23:35]

Dank voor de getoonde informatie ! _/-\o_

Jaap
Fantastisch, bedankt voor de foto! _/-\o_
Wat is de prestatie index van deze laptop ? ^_^

Ben benieuwd