Rikomagic MK802 IV Review

crabbendamNewbie 1 februari 2017, 139 views

Rikomagic MK802 IV

Goed voor Smart TV. Geen PC ervaring.

Pluspunten

• Goede smart tv
  • Maakt van elk scherm een tablet

Minpunten

• Apps zijn ingesteld op Tablet, niet als PC in te stellen
  • Startscherm apps beperkt

Features Score: 3
Ik had deze pc on a stick aangeschaft om een goedkope PC / mediaspeler te maken, in combinatie met een full HD 22 inch scherm.

Hij presteert goed voor de gebruikelijke apps als browsen, netflix, npo gemist, horizon tv etc. Je merkt echter dat het echt een telefoon/tablet os is en dat de apps zich daar ook op instellen. In feite wordt je scherm een heel groot tablet. Browsen en tekstverwerken met kleine letters en detail zoals je bij een gewone windows of linux pc gewend bent lukt dan ook niet. Om deze reden heb ik em terug gestuurd (nu een koopje bij Afuture, niks mis mee).

Als smart tv is ie wel heel geschikt naar mijn idee. Sneller en met veel meer apps dan bijvoorbeeld de Samsung smart tv die ik heb. Dus heel geschikt om van je tv een smart tv te maken. En een mailtje sturen vanaf de bank is dan ook heel goed te doen (gaat met de meeste smart tv's echt niet). Wel een goed remote toetsenbord / muis bij aanschaffen. Ik had een bedrade muis en kb gebruikt en dat functioneerde goed. Oja er is een app van Rikomagic (niet in de playstore te vinden alleen van hun eigen site te downloaden) die je op een telefoon kan installeren waarmee je een muis / touchpad / remote van je telefoon maakt. Werkt met wifi.

Ik heb em niet lang getest dus over de betrouwbaarheid en de prestaties op lange termijn kan ik niks zeggen. Browsen, netflix, npo gemist, youtube vond ik goed presteren.

Oja, de startscherm app, er zijn er twee geinstalleerd. De ene werkt goed maar is matig te configureren (Vaste lay out/folders). De andere die meer als telefoon / icoontjes werkt kon op de een of andere manier niet alle apps vinden dus was onbruikbaar. Ik heb me er verder niet in verdiept maar ik verwacht dat hier betere startscherm apps voor te installeren zijn.

Heb jij ook een Rikomagic MK802 IV?