Specificaties 15,6" (1920x1080 IPS), 256GB (ssd) - Bekijk alle specificaties

Lenovo IdeaPad 700-15ISK 80RU00P6MH Review

Jeromus 1 februari 2017, laatste update op 1 februari 2017, 934 views

Lenovo IdeaPad 700-15ISK 80RU00P6MH

Prima prijs kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• Krachtige CPU
  • Helder scherm
  • Prima toetsenbord
  • Geheugen makkelijk uitbreidbaar
  • Prijs/kwaliteit hardware verhouding

Minpunten

• Touchpad valt niet te bedienen met twee vingers(alleen voor scroll en context menu werkt)
  • Behuizing vlekt enorm
  • Omslachtig om in bios te komen
  • Minimale backlight bleeding onderkant

Deze laptop aangeschaft voor software ontwikkeling(webdevelopment).

Gelijk na aanschaf Ubuntu erop gezet en hier verder nog geen problemen mee ondervonden. Het was wel even zoeken hoe je in de bios kunt komen, maar na even rond te googelen kwam ik er achter dat er aan de linkerkant een gat zit waar je met een naald in moet drukken als de laptop uit staat. Het gedrag van de fn toetsen is om een duistere reden omgedraaid(om f4 in te drukken moet je fn + f4 doen). Dit is makkelijk uit te zetten in de bios.

Kan niets zeggen over hoe games op deze laptop lopen want hiervoor gebruik ik hem niet maar ik ben zeer tevreden over de prestaties op andere gebieden. Met alle verschillende tools die ik aan moet hebben staan blijft deze laptop nog steeds responsive reageren, nadeel is wel dat ik graag deze laptop had gehad met 16gb geheugen maar dit valt gelukkig makkelijk te upgraden.

De touchpad is echt aan de matige kant. Zelf heb ik de neiging om altijd een vinger op de linker muisknop te hebben liggen, hierdoor kun je dan niet meer met een andere vinger de muis bewegen. Het scrollen met twee vingers werkt wel prima en ook het context menu komt tevoorschijn door met twee vingers te klikken. Zelf heb ik hier weinig last van aangezien ik altijd een muis gebruik. Ik vind dit dan ook niet een heel groot minpunt.

De behuizing oogt wat goedkoop maar door de prijs van deze laptop was dit ook geen hoge eis voor mij. De laptop zit al erg snel onder de vingervlekken en het scherm openklappen voelt fragiel aan. Ook de ethernet poort heeft een onhandig klepje ervoor wat even wennen is.

Ik heb deze laptop aangeschaft voor 750 euro tijdens de btw dagen en voor dat geld is het echt een prima laptop. Het is naar mijn idee een krachtige laptop voor die prijs en die voordelen wegen voor mij veel zwaarder dan de ergonomische en bouwkwaliteit nadelen. Daarom geef ik deze laptop ook een ruime voldoende.

Heb jij ook een Lenovo IdeaPad 700-15ISK 80RU00P6MH?

Wat ik mis in de specificatielijsten van laptops is of ze van een mat of een glansscherm zijn voorzien; zowel in het Tweakers Pricewatch als het Reviews gedeelte.

Zoveel extra moeite kost dit toch niet om het even uit te zoeken?
Tja, niet alle laptops.
Deze had ik i5-versie voor 699 euro (mat scherm)
pricewatch: Lenovo IdeaPad 700-15ISK 80RU008PMH
Teruggebracht... Prutscherm met backlight bleeding. :+