Specificaties LED printer (Kleur) met WiFi en Ethernet - Bekijk alle specificaties

Brother HL-3150CDW Review

blade08 1 februari 2017, 334 views

Brother HL-3150CDW

Zocht een kleuren printer om de inktjet te vervangen die altijd indroogde. Goede degelijke printer met prima bouwkwaliteit. Hij is lomp en robuust. Het display is wat klein, maar eigenlijk gebruik je het zelden, dus dat is geen bezwaar. Supplies zijn zeer betaalbaar, en ook in "namaak" te krijgen.

Pluspunten

• robuust
  • mooi afgewerkt
  • duidelijke web interface
  • veel "statistieken"

Minpunten

• zwaar
  • groot
  • maakt veel herrie tijdens printen

Afdruksnelheid Score: 3
Afdrukkwaliteit Score: 4
Drivers en stabiliteit Score: 4
Ik druk niet veel af, en heb altijd een inktjet gehad, maar als je dan eens wilt printen is de inkt opgedroogd, of de cartridge leeg. Volgens mij printe ik maar 50 paginas uit een cardrige.

Dus op naar laser, want die drogen niet in en lopen niet leeg. Dus zou op de lange termijn goedkoper moeten zijn.

Ik twijfelde tussen deze en de DCP-9020CDW, het is volgens mij in de basis hetzelfde apparaat maar dan met scanner. Omdat je bij de DCP-9020CDW niet dubbelzijdig automatisch kan scannen viel deze voor mij af ( en hij is een heeeel stuk hoger)

Bij Maxict besteld, bleek een UK exemplaar te zijn met een UK stekker er bij, maar na even bellen kreeg ik de volgende dag de juiste kabel toegestuurd.

Vanuit sleep en deep sleep duurt het best wel even voordat de printer wakker is en je print er uit komt. Soms duurt dit nog geen minuut, soms meer dan 5 min (wifi). Ik heb hem nu bekabeld aangesloten, maar zie geen verschil in tijd van sturen naar printen.

Ik gebruik de printer onder macOS, en die herkende de printer direct, en gaan met die banaan. Ook printen vanuit iOS gaat vlekkeloos

De pronter is ook via een webinterface aan te spreken, hier kan vrij veel geregeld worden, van het contrast van het LCD paneel tot gebruikers aan toe. Ook worden er uitgebreide statistieken bijgehouden van het aantal geprinte pagina's (zw vs kleur vs plaatjes), mislukte prints, drum gebruik, status van de toner etc...etc etc....

De printkwaliteit is naar mijn mening uitstekend, en doet niet onder voor enig andere laser printer.

Heb jij ook een Brother HL-3150CDW?