Specificaties GF GTX 260 (666MHz), 896MB DDR3 - Bekijk alle specificaties

XFX GeForce GTX260 896MB DDR3 Black Edition Review

Take 20 november 2009, laatste update op 20 november 2009, 1.604 views

XFX GeForce GTX260 896MB DDR3 Black Edition

Pluspunten

• Snelle kaart
  • ziet er niet slecht uit
  • Goede game kaart

Minpunten

• Erg groot
  • warmte productie erg hoog en kan nergens heen

Drivers en compatibiliteit Score: 4
XFX Geforce GTX 260 Black Edition

Intro

Toen ik ongeveer 1 jaar geleden naar een pc zocht gekeken naar een videokaart die ook een tijdje meekon . Ik had eerder al een XFX gehad nooit problemen meegehad en daar ging dus ook mijn voorkeur naar uit. Na een tijdje hebben gezocht kwam ik uit bij de XFX GTX 260 Black Edition

De doos

In de doos zat :

- assassins creed (game)
- De Videokaart
- Kleine Handleiding
- Driver CD
- En wat papiertjes

Gebruik

Het is een soort plug en play kaart, erg makkelijk aan te sluiten drivers installeren en je kunt gamen. Wat wel vervelend is dat er wel nieuwere drivers zijn dus die moet je even downloaden.

- Lengte

De lengte van de kaart is veel te groot hij paste maar net in mijn MidTower kast en ik moest mijn kabels even los halen.

- Gewicht

De kaart is vrij zwaar maar verder niet te zwaar.

- Koeling

De koeling is niet heel erg goed. Ik gebruik zelf RivaTuner om de fan hoger te laten draaien . En heb onlangs de behuizing ook deels verwijders zodat er een koeler recht op koelt.
( de behuizing heb ik precies weggehaald waar de koel vinnen zitten.

- Windows 7

De kaart werkt perfect onder windows 7, alle drivers werken goed. Ik heb zelf wel even een driver update gedaan en ik moest 1 nieuwe installeren

Fouten ?

Ik heb toch al een hoop dingen gehad met de kaart waar je niet blij mee word. Af een toe krijg je een mooi egaal beeld in roze en dan kun je alleen nog maar je pc opnieuw opstarten. ( Er zijn meer mensen met problemen )
Verder heb ik een driver gehad waardoor mijn beeld niet meer werkte pc opnieuw ge´nstalleerd en het werkte weer.

Tijdens het Gamen.

Ik gebruik de kaart over 2 beeldschermen maar speel games maar over 1 beeldscherm. Tijdens het gamen heb ik dan ook MSN en Rivatuner op mijn 2de scherm lopen zodat ik de koeling in de gaten kan houden .
verder heb ik tijdens gamen goede FPS tijdens Call Of Duty Modern Warfare gemiddeld 85 fps

Eind oordeel

Zou ik de kaart aanbevelen ? ja en nee . Wel omdat het een erg goede kaart is goede FPS tijdens Call Of Duty Modern Warfare 2 . Maar niet omdat de koeling toch erg slecht is en er problemen zijn met de kaart zelf.

Heb jij ook een XFX GeForce GTX260 896MB DDR3 Black Edition?

je zegt warmte productie erg hoog en kan nergens heen? maar deze kaart voert de warmte tog naar buiten af?

maar in je review zeg je de behuizing van rond het koelblok te hebben gehaald. maar zo kan de kaart zijn warmte tog niet naar buiten afvoeren zo blijft hij de warmte tog in de kast blazen?

heb zelf ook een gtx260 en geen warmte problemen.
Genetic, ik maak gebruik van de XFX GTX260 XXX naar volle tevredenheid.
De GTX200 serie die word warm en blaast flink, maar in vergelijking met mijn oude XFX 8800GTS word de 200serie minder warm.
Misschien is het de belevenis omdat de cool fan altijd hard draait.

Tip, zo min mogelijk andere fans in je kast... de airflow verander je hierdoor.
Ook adviseer ik een echt merk kasten bouwer te gebruiken, airflow en warmte afhandeling is velen malen beter.
Het geluid van de videokaart is te compenseren met een goede set boxen :)

Verders goede en duidelijk review.
Bedankt voor jullie reacties,

Over de warmte, ik heb de kaap die over de koel vinnen gaat weggehaald zodat de warmte naar buiten word geblazen en frisse lucht er op word geblazen.

Sorry van de kopjes en alinea's had niet helemaal goed gekeken zou nu beter te lezen moeten zijn. Pictures komen nog

@ peternap

Ik heb mijn eigen casemod die een goede koeling geeft. en ik heb de videokaart ook in mijn oude kast gehad Merk bouwer en de koeling was daar niet echt heel veel beter ;)

Bedankt voor jullie opbouwende reacties dit zal ik meenemen voor de volgende revieuw die ik zal schrijven ;)

Groetjes Take (Genetic)
Wel een aardige review, maar ik mis nog wel wat dingetjes ;)

- Kopjes en Alinea’s.
Dat leest wat makkelijker door de text heen.
- Een paar plaatjes, grafieken etc.
Dit soort 'extra'tjes is het ook wat interessanter om te lezen ;)