Specificaties GF GTX 1070 (1,506GHz), 8GB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

MSI GeForce GTX 1070 GAMING Z 8G Review

andriesh 30 januari 2017, laatste update op 4 september 2017, 1.406 views

MSI GeForce GTX 1070 GAMING Z 8G (Product gekocht)

Het was tijd.......... mijn Power systeem had een videokaart nodig, Msi GTX 1070 Z gaming werd mijn keus. Standaard heeft deze de betere oc. 10 fase power, MOSFET, Memory cooling Standaard 2025/4050 uit de doos. Ziet er echt heel mooi uit, dit Gaming Monster

Pluspunten

• TwinFrozr koeling/stil
  • standaard hoge OC
  • stickers
  • garantie (39 maanden)
  • bouwkwaliteit
  • extra LED-functionaliteit

Minpunten

• prijs
  • accessoires

Drivers en compatibiliteit Score: 5
De Asus DrirectCUII 7970 zag in 2016 het licht niet meer.

Ik had net mijn systeem een upgrade gegeven naar Xeon x5650 .

Kon gelukkig even een MSI Radeon X280 lenen. (foto)

Dus maar sparen, op 23 januari 2017 een MSI GTX 1070 Z gaming besteld bij Megekko.
Kwam netjes binnen 24 januari goed beschermd verpakt.

GeForce GTX 1070

64 ROP's
256-bit GDDR5-geheugen, 8 GB geheugen standaard bedrag
6,45 TFLOP / s single-precision floating point prestaties

De kaart heeft een 160 Watt TDP
Dus, dan heb je reserve voor een mooie overclock

HDMI 2.0-ondersteuning

279x140x42mm

En de kaart weegt 1100gram

In de doos,

Weinig accessoires:
-stickers
-garantie flyer (3mnd extra met registratie)
-GTX1070 Z gaming
-folder materaal
-CD (waarom?)

Mijn PC (moederbord) herkende niet direct de videokaart, maar stopte deze in een andere pci en daar werd deze wel gevonden/herkent. Opnieuw de drivers geinstalleert.

Omdat ik eeen AMD videokaart gebruikte moest ik nog dit doen:
In de map van Battlfield 4 (documenten)
C:\Users\USERNAME\Documents\Battlefield 4\settings PROFSAVE_profile

mantle set to 0

En battelfield 4 werkt.

Met behulp van Msi aftherburner kon ik de kaart makkelijk een hogere OC geven (2126mhz/4253mhz 57Celcius)

Ik heb Vsync aanstaan omdat me scherm max. 60hz weergeeft

De kaart is stil 55% (fan) je hoort niks (Aftherburner)

De temperaturen zijn erg goed, met handmatige OC max 68c
Zonder OC standaard boost 2038 mits temps oke zijn.
Gemiddeld 2000mhz 60Celsius

Software van MSI vind ik persoonlijk fijn.
Natuurlijk ga je die even downloaden,

-MSI afhterburner,

-MSI gaming APP

De LED-systeem kan individueel worden geregeld door het kiezen van een van de animatie-effecten in de MSI Gaming App, variŽrend van het reageren op je spel geluiden of muziek naar constant licht, ademhaling en knipperen.
Natuurlijk kunt u ook deze verlichting uitzetten

1860 MHz / 1657 MHz / 8108 MHz (OC-modus)
1835 MHz / 1632 MHz / 8108 MHz (Gaming-modus)
1683 MHz / 1506 MHz / 8010 MHz (Silent Mode

-Dragon Eye(streaming)

Alles staat nu op ultra (Btf1/Bttf4) echt heel mooi Battlefield 1

Ik speel op 1080p60hz maar volgende maand op 1440p144hz

Het enige wat me zeer spijt is dat ik deze kaart veel eerder had moeten kopen!

Een Aanrader

Met vriendelijke groet,

pssssttttttt (Tips zijn echt welkom en klachten natuurlijk ook)

Heb nu 8 maanden van deze kaart genoten, verkocht aan een mede-tweaker.

Wat een fijne kaart, en je ziet niet meer deze backplate!!!!!!!!!
Dat viel me wel op.

En dat maakt deze kaart nog mooier, vind ik persoonlijk.

Maar de kaart heeft me nooit telleurgesteld elke euro was plezier.
Vanuit de fabriek liep die 2050mhz en dat is nice .
De memmory kon je makkelijk opschroeven +400 no problemo.

Ik zelf vond de fabrieks settings meer als voldoende, maar voor de echte tweaker
kon je met deze kaart wat meer power eruit halen.

Ik wens de nieuwe eigenaar heel veel plezier,

Wacht nu op me MSI GeForce GTX 1080 GAMING X+ 8G

Yeahhhhhhh

Heb jij ook een MSI GeForce GTX 1070 GAMING Z 8G?

Ik heb wel een tip.
Je gebruikt Vsync en dat is op zich niet slecht want dat voorkomt tearing van het beeld. Als je grafische kaart doorgaans meer dan 60 fps levert aan een 60 mhz monitor dan zie je vaak uitrekkende beelden (meestal de grond in een level waar je rent) en met Vsync ben je daar van af. Maar dan heb je kans op input-lag, wat betekend dat Vsync actief het overschot aan fps boven de 60 min of meer afkapt maar in dit proces vaak veroorzaakt dat je soms later dingen op jouw beeldscherm ziet. Dit is niet het zelfde als 2 ms responsetijd van je monitor maar het kan letterlijk betekenen dat een tegenstander in BF4 een split-second eerder voor je neus staat dan je ziet. Ik had heel vaak dat ik niet snapte waarom de ander mij eerder afschoot terwijl ik toch zeker wist dat ik scherp speelde. Ik heb een Amd Radeon x290 op 1080p dus vette overschot aan fps en had hier echt last van. De volgende oplossing:
Bestandje maken met kladblok C:\Program Files (x86)\Origin Games\Battlefield 4\user.cfg
Met de volgende inhoud:
PerfOverlay.DrawFps 1 (Hierdoor zie ik mijn fps op het beeld maar kan je op 0 zetten of weglaten)
gametime.maxvariablefps 58.00 (Hiermee beperk je de fps in de game tot zodat hij onder de Vsync blijft, maar laat Vsync wel aan tegen het tearen)

Vsync beperkt ook vaak niet de fps gegenereerd door je grafische kaart maar pleurt overbodige fps weg. Mijn grafische kaart wordt ook minder warm door deze instelling maxfps58 direct aangestuurd door BF4 maar niet alle spellen hebben deze mogelijkheid. Maar dit doet er waarschijnlijk niet veel meer toe als je straks 1440p144hz gaat doen want dan stel je gewoon de details af zodat je altijd iets onder de 144fps blijft (waar ik overigens geen ervaring mee heb).

Dus Vsync is prima, maar hou rekening met input-lag.
8-)
Dank u voor de tip

Voor btf1 :

~
(typ dit in)
GameTime.MaxVariableFps 61

[Reactie gewijzigd door andriesh op 5 februari 2017 23:53]

ah thanks, ik was niet helemaal bij, dacht dat dit om de 1080ti ging, dit is in wezen dus gewoon een iets snellere 1080 gaming x dus.

Zag er een nieuw in seal staan op vraag en aanbod voor 375 euro, tempting:P