Canon EOS 80D body Zwart Review

eejeelNewbie 30 januari 2017, laatste update op 30 januari 2017, 883 views

Canon EOS 80D body Zwart

Als vervanging van een 400D deze camerabody gekocht.

Pluspunten

• 45 autofocussysteem (dual pixel)
  • iets sneller dan de 760D
  • batterij met veel capaciteit
  • verschillende modi voor het schieten

Minpunten

• geen gps
  • ruis bij ISO 6400 en hoger duidelijk aanwezig

Uitbreidbaarheid Score: 5
Batterijduur Score: 5
Snelheid en automatiek Score: 5
Omdat mijn oude camera (400D) wat kuren begint te vertonen ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe camera body. Via internet wat vooronderzoek gedaan door het lezen van reviews. I.v.m. de "randapparatuur" moest het wel een Canon worden. Anders kwamen er ook nog lenzen en flitser e.d. bij.
De keuze was 760D of 80D. En het is de laatste geworden. De redenen:
- 80D met een 45 autofocussysteem (dual pixel) ipv 19 bij de 760D
- iets sneller dan de 760D
- batterij met veel capaciteit
- verschillende modi voor het schieten: naast single is er high & low speed, silent single & continuous, 2 self timer standen.

Ten opzichte van de 400D is het een forse vooruitgang. Meer instelmogelijkheden in het menu (soms wel even zoeken), veel creatieve scene modussen (ik moet er nog wel wat uitproberen), Quick menu,
Op de hoger ISO waarden (ISO 6400 en hoger) is er wat ruis te zien. Dus ik ga niet hoger dan 3200. USB zit ook nog op 2.0.
Wat ik ook had verwacht is GPS in de camera. Maar goed, daar gebruik ik mijn telefoon nu voor en breng de GPS co÷rdinaten achteraf in de foto's in.

Heb jij ook een Canon EOS 80D body Zwart?

Fijn dat je een review schrijft, maar euhm, het ontbreken van GPS is toch alleen al op te merken als je de product beschrijving op de canon site, of hier op tweakers checkt?
En boven ISO 6400 zichtbare ruis lijkt mij niet meer dan logisch, met een sensor van deze grootte.
Bedank voor je reactie.

Natuurlijk wist ik dat er geen GPS in zat. Maar van een camera, op de markt gekomen in voorjaar 2016 mag je m.i. verwachten dat het er wel in zit. Compact camera beschikken wel over GPS. En je gaat toch niet met de forse en additionele Canon GPS receiver GP-E2 op de flitsschoen lopen?
Hetzelfde voor USB2.

Je 2e punt:. Auto ISO is default ingesteld tot 6400. Dat moet je dan snel wijzigen naar 3200. Vandaar mijn opmerking.
De noise performance is hetzelfde als de 70D. Dus ondanks een nieuwe sensor geen verbetering; zou je wel verwachten. De Sony Nikon D7200 & Sony a6300 presteren beter.
Zie ook DP review http://www.dpreview.com/reviews/canon-eos-80d-review
Een top body, de 7 fps is super handig bij sport, ook de 45 af points doen uitstekend zijn werk.

Kortom zeker een aanrader!