Specificaties 49" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Samsung UE49K5100AW Zwart Review

JeepXJ89 30 januari 2017, 391 views

Samsung UE49K5100AW Zwart

Samenvatting. Binnen dit budget was er voor mij geen alternatief. Groot scherm, mooie behuizing en goed geluid.

Pluspunten

• Ontwerp behuizing
  • Geluid.

Minpunten

• Afwerking pootjes.

Korte review op basis van mijn ervaringen met deze TV.

Deze tv in de aanbieding gekocht bij Update.nl 399. Het is een van de budget-series van Samsung.

Ik heb mijn keuze niet zozeer gebaseerd op specs maar op de prijs en het uiterlijk. Ik viel erg voor de 'retro' uitstraling van de pootjes en de speakergrille. Bij voorkeur wilde ik geen smartfuncties maar juist een basismenu + mijn eigen chromecast.

Behuizing:
Van de Joiiii serie, 32-55 inch. Bij deze serie is ook gedacht aan het ontwerp van de achterkant. Mocht je dus een woonkamer hebben waar je de TV vrijstaand hebt staan dan is de achterzijde ook nog mooi strak afgewerkt. In tegenstelling tot sommige foto's op internet is de afwerking op de achterzijde niet hoogglans (gelukkig).

Een teleurstelling vond ik de pootjes. Binnen dit budget kun je geen metalen pootjes verwachten dat snap ik. Ze zijn van verchroomd kunststof. De randen van de mal zie je echter nog op de pootjes staan. Dat is gewoon echt jammer. Ik heb ze zo gedraaid dat het niet opvalt.

Geluid:
Qua geluid ben ik buitengewoon verbaasd. Dit toestel blijkt voor een flatscreen tv echt uitzonderlijk goed geluid te hebben. De speakers zijn door de ruimte onder het scherp ook daadwerkelijk richting de kijker gericht. Zelfs lage tonen zijn goed.

Beeld:
Dit is mijn eerste LED-tv. Hiervoor altijd plasma schermen gehad. Buiten dat ben ik er verrast door de kwaliteit van zelfs de budget serie. Zeker als je iets speelt met de kleurcorrecties kun je de warmte van plasma goed benaderen Het enige nadeel dat je zou kunnen aanmerken bij dit scherm is dat het 50hrz is. Ik vraag mijn echter af of ik het verschil zou merken met de video-bron die ik gebruik. (HD-sateliet en Chromecast Netflix etc).

Samenvattend, blij verrast door mijn eerste LED-tv.

Heb jij ook een Samsung UE49K5100AW Zwart?