Specificaties 15,4" (1680x1050), 500GB - Bekijk alle specificaties

MSI GT628-002NL Review

gekko90 26 april 2010, laatste update op 30 mei 2011, 1.740 views

MSI GT628-002NL

Pluspunten

• DDR3
  • GTS 160M
  • Turbo knop
  • Aluminium behuizing
  • 1680x1050 LCD

Minpunten

• de ingebouwde speakers zijn slecht
  • games op de accu spelen gaat niet
  • Lastig memory upgrade door vaste CL timings

Dit is mijn eerste uitgebreide review

Deze laptop heb ik aangeschaft via dBo-systems.
Aangezien dit met de release van Windows 7 was duurde het 3 weken voor hij geleverd was.

De eerste in druk bij het uitpakken.
Wow wat is deze laptop licht vergeleken met andere gaming laptops.
Het is met zijn 2,8kg een echte licht gewicht.

Hij beschikt over een geborsteld aluminium deksel en palmsteunen.
Deze aluminium palmsteunen blijft tijdens normaal werk en het spelen van games op ongeveer kamer Temperatuur.

De laptop beschikt over deze onderdelen
Core 2 Duo of Core 2 quad mobile CPU
DVD+-Brander
Een 1680x1050 LCD 16.10 15,4 inch
Keyboard met numeriek gedeelte

Warmte

Aangezien de laptop beschikt over een redelijk zware grafische kaart zijn de temperaturen heel erg van belang. In de winter waren de temperaturen tijdens Race Driver GRiD met standaard driver

Le Mans race Audi R10
Core 0 62 graden
Core 1 60 graden
GPU 72 graden
Kamertemperatuur was eerst 16 graden en na de race 20 graden.

Half jaar later de zelfde test herhaald met schoongemaakte ventilator en tweaked laptopvideo2go driver

Core 0 78
Core 1 76
GPU 86
Kamertemperatuur van 24 graden en dit bleef 24 graden (kamer met zon :P )

Zelfde test na dat de laptop weer afgekoeld was met de Turbo aan.
Wat de snelheid op 3,0ghz legt voor de CPU. Hoeveel de GPU extra krijgt heb ik niet gemeten.
Core 0 86
Core 1 85
GPU 94
Kamertemperatuur van 24 graden en dit werd 28 graden (kamer met zon :P )

De test is uitgevoerd op een resolutie van 1860x1050
Met alle instellingen op ze hoogst
Multisampling op 4XMSAA
Vsync uit
Beeldverhouding op 16.10

Het geheel loop dan heel soepel behalve als W7 iets anders tegelijk wil doen (updaten) dan zijn er kleine haperingen

Ook is er een bench gedaan met 3D Mark 03 en met 3D Mark 05 en 3D Mark Vantage
3D Mark 03 gaf een score van +- 30K
3D Mark 05 gaf een score van +- 16,5K (als je deze score keer 3,65 doet dan heb je de snelste score op 25.4.2010) SNEL!!!!!
3D Mark Vantage entry score van +- E17599
GPU 17292 CPU 18586
Deze 3 benchmark programma's zijn gedraaid met standaard instellingen.
Alleen de driver van de GPU is vervangen voor 197.55 van laptopvideo2go

De accu is voor een gaming laptop goed te noemen op hoge prestatie's gaat hij als nog een 90 tot 120 minuten mee.
En indien de laptop op ECO-modus gezet wordt gaat de accu nog iets langer mee (ligt aan de werkload)

Naar mijn mening een TOP LAPTOP

update 26-04-2010 Vantage erbij gezet + nieuwe benchmark resultaten met huidige modded drivers

Heb jij ook een MSI GT628-002NL?

Ik had liever iets gelezen over je ervaring met deze laptop dan cijfertjes maar dat is mijn mening.

Verder is het wel interresant om te weten, dat hij behoorlijk heet kan worden , maar dat je er zelf geen last van hebt.

Ik heb pas 1 laptop gezien, waarmee je kon gamen zonder accu. Call of duty 4 alles op low settings kon je maximaal 1 uur gamen zonder stroom ;) Daarna was die echt helemaal leeg en viel die gewoon uit.
Tja, gaminglaptops kunnen nou eenmaal niet zo lang zonder accu. Ook wordt de capaciteit van een accu steeds lager. Ik heb een laptop van 3 jaar oud en die kan met redelijk simpele dingen (iTunes en een browser) hooguit een half uur zonder zonder adapter. :9
dank voor je reactie.

Ik moet de review nog een paar keer bij werken maar momenteel niet echt veel tijd door en nieuw overclock project.

wel zijn de temps een heel stuk beter als de standaard pasta vervangen wordt door mx-3

over de temperatuur tjah ik heb er idd niet echt last van.
niet onbelangrijk het hele systeem heeft zelfs met deze zomer geen last van slowdowns zelfs tijdens Metro 2033 cooling lijkt dus wel snor te zitten.
GRiD doet het na een update van bios en update van GRiD beter de temps dan ging zo hup 10 graden af.

accu verhaal.... het is me gelukt om met nieuwere drivers toch spellen te draaien op accu alleen dan heb je 6 min speeltijd 8)7
waarom kan je geen games spelen op de accu? is hij te snel leeg of weigerd hij dat gewoon?
omdat de nvidia drivers hardnekkig gigantisch downclocken op het moment als je niet op de AC adapter zit, waardoor je met 33% of minder van je gaming-performance blijft zitten. Mijn GTX260-M doet echt geen ruk behalve als de stekker er in zit :P.

Als iemand kan vertellen hoe dat uit gezet kan worden, let me know :).
Je mag wel wat meer moeite steken in de opmaak van je review. Heb je daarnaast op school niet geleerd dat je Hoofdletters, komma's en punten hebt ?

Verschrikkelijke review, het leest voor geen meter !
Ik zal er deze zomer nog iets aan gaan doen voor je.
Sorry dat je het niks vind.
Als je duidelijke en goed gebruikbare advies hebt dan hoor ik het graag.
Ligt volgens mij aan de instellingen van nvidia.
Kun je dat niet uitzetten in het configuratie scherm van nvidia?
Iets van laptop mode ofzo?
Anders is het een instelling van w7 maar hoe je dat uitzet...?

Maar overigens, je accu zal zeer snel leeg zijn als je het voor mekaar krijgt.
Het verbruik schiet omhoog, de performance wordt niet voor niets verlaagt.
Aleen het verhogen van de brightness veranderd al een hoop in het leven vqn je accu.

Ik heb deze laptop niet hoor maar dit is gewoon standaard bij elke laptop.

[Reactie gewijzigd door Dodedodo33 op 20 november 2009 00:39]