HP Pavilion x2 10-n111nd

Specificaties 10,1" • 1280x800 • 32GB • Win 10 Home - Bekijk alle specificaties

HP Pavilion x2 10-n111nd Review

Anoniem: 510993Newbie 29 januari 2017, laatste update op 29 januari 2017, 480 views

HP Pavilion x2 10-n111nd

Prima combinatie-tablet met goede prestaties voor dagelijks gebruik met Youtube/Spotify/Netflix en browsen/skype. Batterij houdt lang tot zeer lang uit, alleen typt het toetsenbord een beetje alsof je het heftig indrukt maar valt wel mee. Redelijke speakers, had meer USB poorten gemogen.

Pluspunten

• Goede bouwkwaliteit
  • Prestaties voor een netbook
  • Batterij houdt lang uit
  • Goede helderheid van het scherm
  • Touchscreen werkt perfect

Minpunten

• Toetsenbord typt redelijk
  • Soms met verplaatsen doet hij het toetsenbord/touchpad disconnecten
  • Weinig USB mogelijkheden
  • Weinig opslag

Ik had een budget van ongeveer 350 euro om een laptop te halen, stuitte ik op het probleem dat het budget nogal laag was voor high end/medium end laptop. Toen ben ik gaan zoeken, en heb je 2 modellen van deze. Het 32GB model en het 32GB+500GB(in het toetsenbord verwerkt). In eerste instantie kon ik kiezen welk model maar het is de 32GB zonder extra opslag geworden(ik heb de 500gb extern gehaald).
Het kwam met Windows 10 home 32 bit, en de november update anno 2016 was onmogelijk te installeren zonder een nieuwe installatie. Na een externe usb stick, Windows 10 Home 64 bit erop gezet aangezien de processor 64bit ondersteunt, inclusief de november update. Ik had nog ruim 8gb na een schone installatie over.
Youtube/Netflix/Spotify werkt prima zonder enige problemen, soms duurt het even, maar dat kan je verwachten van de prijs/processor. Qua prestaties ben ik zeer tevreden aangezien ik wat ervaring heb met netbooks die niet vooruit te branden zijn door ondergekwalificeerde hardware.
De opslag, is gelukkig uit te breiden met een MicroSD kaart, wat een pluspunt is maar ook een minpunt. Je zal het ongetwijfeld nodig hebben sinds Windows best wat ruimte in beslag neemt als het eenmaal geinstalleerd is met de nodige drivers/tweaks/browser.
Ik gebruik Google Chrome als browser sinds die alles synchroniseert met mijn desktop pc, mobiel, macbook en laptop dus. Chrome weet dat hij maar 2GB heeft en dat is te merken ook, als je veel tabs open hebt staan, gaat hij ze niet sluiten maar laadt hij ze opnieuw zodra je er terug naar wilt. Gebeurt niet met mijn desktop pc die 16gb heeft.
Beeldkwaliteit op een 10 inch met 1280x800 als resolutie is geen pixelated view maar gewoon duidelijk, mooie helderheid die aan te passen is met behulp van het toetsenbord. Evenals geluid, tracks en airplane mode die door een simpele toets aan en uit te zetten is.
Geluid, niet echt een zware issue maar meer een af en toe Youtube iets laten zien is te doen, kwaliteit is beperkt omdat het volume niet al te hoog kan, maar als je meer volume wilt is er altijd nog USB/2.5mm jack voor een koptelefoon of home cinema/receiver.
Bluetooth/Wifi werkt prima, 5ghz en 2.4ghz compatibel. Bluetooth werkt prima met een headsetje of een PS4 controller.
Speedtest op WiFi resultaten: http://www.speedtest.net/my-result/6006858699
Een mooi design heeft hij trouwens wel, waar HP goed bij heeft nagedacht. Het magneet klik-systeem maakt het perfect om hem even als tablet of als laptop te gebruiken zonder enige moeite. Je kan hem zelfs andersom erin zetten zodat het toetsenbord/touchpad-combinatie als standaard kan worden gebruikt. Handig voor Netflix/Youtube.
Prestaties gebaseerd werkt hij prima zoals ik al zei maar nu CPU throttling uitgelegd. Hij is uitgerust met de Atom x5 Z8300 met 1.33ghz als basisfrequentie voor alle 4 cores. Niet slecht, maar met een maximale boost tot 1.66(1.88 single core boost). Warm wordt hij niet, zelfs na een uur stress testen op Prime95 draait hij nog steeds op 1.6ghz. Uitmuntend voor een netbook, die maar slechts een TDP van 2w heeft. Op een dagelijkse basis kan je makkelijk rustig neerzetten voor te typen met wat muziek, houdt hij inclusief de 33Wh accu een ruime 5-6 uur uit, langer als je vliegstand, energiebesparing aanzet.
Het grootste minpunt is de opslag, 32GB is weinig en kan ook niet uitgebreid worden. MicroSD of externe harde schijf(dankzij de snelle USB 3.0 poort) is het gelukkig mogelijk om enig wat games te spelen. Veel kan je niet verwachten maar Age of Empires, Call of Duty 1/2, Counterstrike:Global Offensive en Minecraft kan hij met gemak, al is het aan te raden om een MicroSD kaart van minimaal 32-64gb te hebben wilt dit goed gaan, maar door de beperking van maar 1 usb poort is het jammer genoeg niet mogelijk om een externe schijf en een bekabelde muis te gebruiken, mits je een Bluetooth muis hebt.
Toetsenbord voelt een beetje goedkoop aan, maar typt opzich wel fijn, let alleen op dat je het niet te hard indrukt als je hem op je schoot hebt want het frame buigt wel een beetje. Touchpad daarintegen is een minpunt, ik gebruik liever een externe muis omdat klikken nogal een onprettig gevoel geeft, van wel/niet, of je muispijltje zit ineens aan de andere kant van het scherm... niet prettig dus.
Touchscreen werk nagenoeg perfect, iets wat ik op een 60 euro tablet met Android, een Samsung Tab niet mee kan vergelijken, het lijkt wel premium kwaliteit. Snelle response, in sommige Windows Store games kan je uitstekend gamen met alleen het touchscreen zoals in Farming Simulator, of shooter/race games want hij heeft ook een ingebouwde accelerometer!
Webcam heeft een b-kwaliteit, 720p resolutie maar is prima om mee te skypen.
Ik had ook liever een gewone HDMI poort erop gehad in plaats van MICRO-HDMI sinds die niet bijgeleverd word.
Ik heb deze laptop gekocht in augustus 2016, ben nog steeds tevreden met de accuduur, prestaties!
Conclusie,
Voor office, muziek, browsen, skypen, whatsappen is het een prima toestel om 's avonds in bed liggend nog even wat dingen te bekijken. Voor games zou ik niet al te veel verwachten aangezien dit een budget laptop/tablet combinatie is. Groot pluspunt van HP om dit mogelijk te maken!
By the way, ik heb Windows 10 Home 64bit vervangen door de Pro versie, de processor ondersteunt Hyper-V wat leuk is met virtual machines maar door de beperkte 2gb RAM is het niet bepaald snel maar is voldoende!

Benchmarks/Screenshots komen nog!

Heb jij ook een HP Pavilion x2 10-n111nd?

Hallo,

Ik heb dezelfde machine 2e hands aangeschaft om te kijken of dit wat voor mij is.
Ik heb alleen een vraag, bij die van mij is 64 bit windows 10 home geïnstalleerd. Maar op gebied van hardware lijkt 32 bit een betere keuze, maar het lukt me niet om 32 bit te installeren. De machine wilt niet via usb booten, en er is ook geen legacy mode in de bios te vinden.

Mischien dat u mij kan helpen?

Mvg, Cody.

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.