Specificaties 120GB 2.5" (SATA-600) @ 555/460MB/s - Bekijk alle specificaties

Lite-On MU 3 120GB Review

mxz91Newbie 29 januari 2017, 531 views

Lite-On MU 3 120GB

Algeheel goede en snelle SSD, voor een budgetprijs maar meer vergelijkbaar met het duurdere segment qua praktische prestaties. Lees de uitgebreide review voor meer info en de real-life benchmark van mijn exemplaar.

Pluspunten

• Snel & goede prestaties
  • Goede, realistische read write
  • Voor de prijs meer dan oké

Minpunten

• Tot zoverre nog niks

Hartstikke goede SSD voor budgetprijs, de snelheden komen dichtbij wat ze vermelden want zie mijn benchmark;

Werkt dus al met al razendsnel en voor mijn gevoel zelfs beter dan mijn vorige SSD, de 850 EVO, zo niet dan minstens evengoed.

Voor een budgetprijs dus een goede snelle ssd kunnen kopen, met voor het prijzensegment uitzonderlijke snelheden en algehele prestaties.
Toch is dit model en LiteOn als SSD fabrikant niet erg bekend, en bestaat de MU 3 ssd pas een paar maanden.. (de ontwikkelaars hebben goed hun best gedaan kan ik wel merken om LiteOn op de kaart te zetten qua budget SSD's..)

Een aanrader.
Al bezit ik hem net dus kan nog niks zeggen over mogelijke levensduur/mankementen over gebruiksperioden.. dat kan niemand nog :)

Heeft de HDD vervangen in mijn al wat oudere Acer Aspire V3-571G laptop.

Heb jij ook een Lite-On MU 3 120GB?

Kort maar krachtig, Hoop nog wel te kunnen horen hoe die het over een tijdje doet.
Ik heb nog maar zo'n 10 GB van de 120 vrij en het is bekend hoe desastreus lage diskspace op een SSD is qua performance.

Hieronder de bench met 10gb vrij: (vooral de write is beduidend lager)

Binnenkort plaats ik nog een bench zodra ik wat ruimte vrijgemaakt heb, zal wat dichter in de buurt komen van mijn originele snelheden.

[Reactie gewijzigd door mxz91 op 22 april 2017 20:26]

Dat is inderdaad flink laag.
Maar tenzij de SSD technologie veranderd zodat het geen probleem meer is, moeten we altijd toch wat extra ruimte vrij houden.

Zo ver ik weet hebben de makers van SSD's altijd wat extra ruimte erbij gezet (waar we geen toegang tot hebben) om te zorgen dat de SSD nog wel stabiel werkt.

Maar na jouw benchmarks te zien ben ik benieuwd naar hoe die van mij op dit moment functioneert.

Vraag me wel af hoeveel MB/s je erbij krijgt bij het wat leger maken.