Lexar Jumpdrive S45 128GB Zilver Review

heintjeput 28 januari 2017, laatste update op 13 augustus 2017, 813 views

Lexar Jumpdrive S45 128GB Zilver (Product gekocht)

Een kleine USB stick met prima prestaties. ~125MB/s lezen, ~110MB/s schrijven.

Pluspunten

• Formaat
  • Snelheid

Minpunten

• Makkelijk kwijt te raken

Aankoop

Ik had de USB-stick uitgezocht op prijs/kwaliteit verhouding. Het is een van de goedkoopste USB-sticks met deze hoeveelheid opslag en schrijfsnelheid.

Snelheid

Ik heb de prestaties van deze Lexmark USB stick vergeleken met een andere USB-stick: Adata DashDrive UV128 32GB Blauw, een SSD: SanDisk SDS7SN6S-128G-1006 en een microSD kaart: Sandisk Ultra 16GB UHS-1.

Zie grafieken / tabellen onder de grafiek voor de resultaten. De SSD valt van de Y-as en is veel, veel sneller dan de rest, maar het geeft wel wat perspectief. Je ziet dat de prestaties van deze USB-stick bij schrijven ongeveer vergelijkbaar zijn die bij lezen. Iets wat bij de andere USB stick en de microSD kaart wel anders is.
StickSequentialReadWrite
StickRandomReadWrite

Bang-for-buck

Als je de Adata en Lexar bang-for-buck prestaties kijkt:

AdataLexar
GB/2.673.2
MB/s read / 10.273.16
MB/s write / 2.732.84

Het is een beetje een scheve vergelijking aangezien je een 32GB en een 128GB USB-stick vergelijkt, maar je ziet wel dat de GB/ ongeveer gelijk is, en de write / ook.

Als ik deze USB-sticks vergelijk zou ik momenteel altijd voor de Lexar gaan, ook als je alleen naar 32GB varianten zou kijken.

Voor een uitgebreidere test van USB-sticks kun je bij de buren kijken.

EDIT: USB-stick kapot

Een tijdje geleden deed de USB-stick niet meer wat hij hoorde te doen. Als ik hem in een USB-poort stopte werd hij soms wel / soms niet herkent, als hij wel herkend werd dan kon ik vaak nog niet bij de data etc.

Uiteindelijk het een en ander geprobeerd en toen maar RMA aangevraagd, via Afuture ging dat niet aangezien die failliet waren en Beat-It niet wilde helpen. Gelukkig wilde Crucial / Micron wel helpen, na de stick naar het VK te hebben gestuurd kwam er een week later een nieuwe. Wat mij betreft een prima service. De nieuwe stick lijkt iets langzamer te zijn: 107MB/s sequential read vs 126MB/s in de oude, maar dit kan wel eens in de productie- / meetmarge liggen.

Heb jij ook een Lexar Jumpdrive S45 128GB Zilver?

Volgens de Lexar website:
"up to 150MB/s read and 45MB/s write"

Wat overeen komt met benchmarks van andere reviews.

Hoe kom jij dan aan write speeds van boven de 100?
Ben ik ook benieuwd naar heb zelf ook deze maar ik kom met schrijven niet hoger dan net onder de 50MB/s
Met mijn 64 GB exemplaar kom ik op 122 MB/S read en 45 MB/s write. Kennelijk is de 128 GB uitvoering sneller.
Bedankt voor de review. Op basis van deze performance cijfers (en de prijs en vormfactor) ga ik deze bestellen voor gebruik als adoptive storage op mijn Nvidia Shield.
Das mooi want ik heb onder andere door jouw review de 128 GB gekocht.
Wat ik als een nadeel van de Lexar Jumpdrive ervaar is de verschrikkelijk felle blauwe led die constant knippert bij lees- en schrijfactiviteit. Gelukkig kun je het kapje er met een beetje moeite af trekken. Daarna kun je de led afplakken met zwarte tape waardoor er een gedempt lichtje overblijft. Als diehard kun je de led er zelfs af solderen. Dan heb je er helemaal geen last meer van. Voor het functioneren maakt dat niets uit.
Voor mij was de tape oplossing onder het kapje voldoende. Al met al een uiterst handige, zeer kleine en toch vlotte USB3 flashdrive.