Specificaties 27" @ 2560x1440 (TN, 1ms) - Bekijk alle specificaties

Dell S2716DG Zwart Review

bokkem 27 januari 2017, 395 views

Dell S2716DG Zwart

Beeldkwaliteit is belangrijker dan refreshrate

Pluspunten

• Mooi design
  • Goede prijs

Minpunten

• Slechte inkijkhoek
  • Vreselijke kleuren
  • Flets

Ik kocht deze monitor rechtstreeks bij Dell en de prijs was dik 766,- euro. Dit is op dit moment ongeveer 150,- euro boven de laagste prijs in Pricewatch, maar de levertijd zou dan een paar weken bedragen. Ondanks dit prijsverschil is de Dell S2716DG nog steeds de goedkoopste in z'n klasse, dat wil zeggen: 1440p, 144Hz en G-Sync.

Deze technische specs laat ik even voor wat ze zijn (overrated IMHO), want de teleurstelling na inschakeling was enorm. De kleuren van deze monitor zijn verschikkelijk slecht. Maar echt, serieus, niet om aan te zien. Ik heb nog vol goede moed geprobeerd er iets van te maken, mbv calibratie guides, maar nooit kreeg ik het zo goed als mijn 10 jaar oude Dell Ultrasharp 2407WFP.

De S2716DG is weer terug in de doos en terug gestuurd.

Heb jij ook een Dell S2716DG Zwart?

Ja maar het is nu ook een TN paneel. TN panelen hebben de snelste responsetijd en daarom de keuze TN. een IPS of PVA scherm kan je niet vergelijken met TN.
Nutteloze review... TN vergelijken met S-PVA of IPS en dan gaan zeiken over de kleuren. Dat is een algemeen gekend feit dat TN hier minder voor geschikt is. Als je van een IPS overschakelt naar een TN, dan is het echt wel even wennen/aanpassen.

Dit is dan ook een scherm gericht op de gaming market en daar doet ie het erg goed.
Jammer dat je het een nutteloze, zeik review vond.
Dit algemeen gekende feit was bij mij niet bekend. Bedankt dat je dit met me wilde delen.
Ik snap persoonlijk het pluspunt goede prijs niet. Ja, de specs zijn goed, maar het bedrag wat je ervoor neertelt is echt achterlijk voor een TN paneel. Ook is de Acer (zelfde specs) 50 euro goedkoper.

En zoals reeds genoemd is de beeldkwaliteit van TN altijd enorm veel slechter dan IPS/PVA panels, dus je weet vantevoren dat je er qua kleuren flink op achteruit gaat.