Arctic Super Silent 4 Ultra TC Review

Dodedodo33 20 november 2009, laatste update op 20 november 2009, 1.032 views

Arctic Super Silent 4 Ultra TC

Pluspunten

• Stil
  • Effectief
  • TC
  • Makkelijk te installeren

Minpunten

• Klein beetje spin-up geluid maar niet echt vervelend

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 4
Koelvermogen Score: 4
WAAROM
Ik heb een redelijk oude pc en ging een p4 (used maar gereviseerd en 4 maanden garantie) erin zetten ipv. de standaard celeron.
De oude cooler van de celeron was slecht en maakte veel herrie én zou niet genoeg koeling leveren.
Ik was dus opzoek naar een goedkope, stille cooler voor mijn nieuwe processor.
Deze is goedkoop en zeer stil mét compactibaliteit voor mijn socket (wat nogal moeilijk te vinden is).
Dus ik naar Alternate en deze cooler gekocht en ook een Zalman fan-mate 2 om mijn systeem ventilator te regelen (aangezien ik de temperature control in mijn moederbord moest uitzetten(ook al, deed die het toch niet) om de voledige power aan de cooler te geven(gaf door een bug in de bios maximaal 30% van vermogen)).

INSTALLATIE
Thuis met isoprophyl alcohol de cpu schoongemaakt en in het moederbord geplugt, thermal paste erop gedaan met een latex handschoen en daarna cooler erop.
Pasta ging er wat moeilijk verdeelbaar op, maar onthoudt dit ding was 10 euro dus...
Tip: Let goed op dat je eerst de kapel inplugt en dan de cooler erin zet.
In de gebruiksaanwijzing staat dat andersom maar dan kan je er niet meer bij.
Zet gerust wat kracht op de tension bars om ze onder het blok te krijgen.
Let op!
De koeler is best groot, dus pas op met het plaatsen dat je niet andere dingen molt.

LOOKS
Best mooi ding, ziet er duur uit (behalve de TC sensor).
Helemaal van aluminium.
De fan zit er netjes op gemonteerd.
Hij ziet eruit als op het plaatje.

KOELVERMOGEN
Het koelvermogen is goed.
Het duurt altijd even voordat hij harder koelt omdat de temperatuur sensor in de waaier zit.
Mijn Temperatuur komt niet boven de 45graden Celsius (bron :Everest) na 1 uur load.
Dit noem ik goed gekoeld!

MODBAARHEID
Eigenlijk geen maar ja, hij kost maar 10 euro.
Modden is ook niet nodig.

PRIJS
De prijs is geweldig!
Wat je ervoor krijgt is een topproduct voor deze prijsklasse.

COMPACTIBILITEIT
Zeer goed, als de Temperature Control van je moederbord maar uitstaat.
Door de grootte zal ie niet op elk moederbord passen maar ik had daar geen last van (paste overigens maar net).

GELUID
Zeer stil, alleen bij plotseling hoge load spin-up geluid.

Sorry voor het stof op de cooler, ik heb de foto's nu pas gemaakt dus...

Heb jij ook een Arctic Super Silent 4 Ultra TC?

Heb het ding ook voor in een oud P4 systeem, het geluid is echt geweldig!
Ik ben er zeker blij mee, het was zeker geen miskoop.
Ik upload straks een paar pics.