Specificaties 17,3" (1920x1080 IPS), 1,256TB (ssd+hdd) - Bekijk alle specificaties

MSI GS73VR 7RF-216NL (Stealth Pro) Review

GogisanNewbie 26 januari 2017, laatste update op 26 januari 2017, 1.197 views

MSI GS73VR 7RF-216NL (Stealth Pro)

Een topper. Beste verhouding prijs/hardware/design op de markt.

Pluspunten

• Hoge kwaliteit
  • 2.42 kg - 17,3 inch is zeer goed voor een laptop met zulke prestaties
  • Ergonomisch
  • 120hz refreshrate
  • Een zeer nette glare scherm.

Minpunten

• Lastig te upgraden
  • Geen cd/dvd brander

Vandaag deze beauty binnen gekregen. Direct ermee aan de slag gegaan en wat spellen getest op high/ultra settings - totaal geen moeite voor deze jonge. Strak design in combinatie met beste hardware op de markt en gewicht van 2,42kg maken deze laptop tot een must have voor elke hard-core gamer die niet alleen thuis speelt maar ook bij zijn vrienden xD

i7-7700k en Gtx 1060 doen hen werk zoals zij het horen te doen. Met deze samenstelling hoef je komende 2-3 jaar nergens druk om te maken want ELKE spel dat momenteel op de markt beschikbaar is (of komt uit in nabije toekomst uit) kan deze meneer op hoge settings spelen. Ultra is ook geen moeite maar niet bij alle spellen en als je hier echt veel waarde aan hecht dan zou ik voor 1070-1080 gaan. Multitasking, fotoshop en bijwerkingsprogramma's zijn allemaal een makkie en hier begin ik niet eens over.

Op het gebied van temperaturen is deze laptop een koploper op de markt. Ik heb inmiddels een game-sessie van 4 uurtjes achter de rug waarbij ik op geluid, gebruik van cpu en gpu heb gelet en heb een persoonlijke cijfer aan elke van de aspecten gegeven:

Ik was Company of Heroes 2 aan het spelen (een van de zwaarste games in mijn steam bibliotheek)

CPU rpm ~1700-2000 en temperatuur bleef tussen 60 - 75 graden wat zeer netjes is
GPU rpm ~ 1700 -2000 en temperatuur bleef stabiel tussen 65-80 graden ook heel netjes.

Cijfer: 8

Geluidhinder - aangezien deze laptop over meerder ventilatoren beschikt worden alle onderdelen uitstekend gekoeld, jij hebt daarbij extra opties voor de koeling waardoor je je systeem nog beter gekoeld word - daar heb ik geen gebruik van gemaakt. Maar in het algemeen geef ik een stevige 9 aan de koeling en hinder ervan omdat alles heel lekker klinkt en het geluid is niet te aanwezig.

Cijfer - 9

Mijn fps was gedurende deze sessie tussen 42 en 70 op hoogste mogelijke settings.

Conclusie:

2000 voor een laptop is natuurlijk heel veel geld en als je toch overweegt om zo veel uit te geven, van alle laptops dat ik heb bekeken is deze laptop qua prestatie/prijs/design is momenteel een van de beste op de markt.
Ik heb altijd gedroomd van een laptop die net zo krachtig is als deze en heb er hard voor gewerkt om 2k bij elkaar te krijgen.. en ik kan maar een ding zeggen: mijn aankoop is ELKE centje waard geweest !
Daarbij is het en blijft het MSI ! Top klantenservice en mogelijkheid tot verlengen van je garantie (3 maanden erbij gratis als jij je product registreert) dus de besten zorgen voor de beste.

En voor MSI team (als jullie dit lezen) xxx Ik ben tering blij T_T

Heb jij ook een MSI GS73VR 7RF-216NL (Stealth Pro)?

Hi Gogisan,

Ik heb momenteel de 6RF variant hiervan dus met de 6700K.
Zou jij eens kunnen kijken met LatencyMon of jij ook hele lange interrupts hebt met ndis.sys?
Ik vermoed echt dat die killer (1535) draadloze-kaarten die ze hier inzetten niet helemaal lekker zijn.

Gr Chris.

[Reactie gewijzigd door Chrisz op 26 januari 2017 14:59]

Could you tell if the touchpad still works after some time? I went to MediaMarkt to see these MSIs and the last year models were are having touchpad broken (similar design). Seller was saying that it's because people press it but I see it as a good way to try the resistance.
Ben wat laat, maar zou je me misschien kunnen vertellen hoelang de accu van de computer meegaat? :) 65 Wh is wel erg weinig in vergelijking tot andere modellen, en dat nog wel voor zo'n energieverbrander.