Specificaties 16,6MP, HD filmen, 4x optische zoom - Bekijk alle specificaties

Panasonic Lumix DMC-FT30 Blauw Review

El_Fregadero 26 januari 2017, 279 views

Panasonic Lumix DMC-FT30 Blauw

Ideaal toestel voor op vakantie. Kan tegen een stootje en werkt ook onder water. Goede fotokwaliteit in een compact toestel, voor een leuke prijs. Een absolute aanrader voor de huis-tuin-en-keuken-fotograaf, die ook onder wat extremere omstandigheden foto's wil maken.

Pluspunten

• Fotokwaliteit
  • Compact
  • Presteerd onder alle omstandigheden ruim voldoende
  • Kan tegen een stootje
  • Werkt ook onderwater goed
  • Start snel op
  • Goede batterijduur

Minpunten

• Geen grote zoom

Snelheid en automatiek Score: 5
Batterijduur Score: 5
Uitstekende allround camera voor (vrijwel) alle omstandigheden. Als je zoals ik geen expert bent op het gebied van fotograferen, maar op vakantie wel snel wat leuke foto's wil nemen is dit een uitstekende camera. Hij start snel op, levert goede kwaliteit van de foto's af en werkt onder vrijwel alle omstandigheden. Hij kan tegen een stootje, werkt ook onderwater en is dus je ideale compacte reisfotocamera.

Ook de batterijduur is goed. Ik heb tijdens een dagtrip meerdere uren gesnorkeld,
gewandeld en in een auto gezeten. Tijdens deze trip heb ik in totaal zo'n 200 foto's gemaakt en dat hield de batterij meer dan goed uit.

De bouw van de camera is ook uitstekend. Onderwater komt er geen druppel vocht binnen (dat was bij zijn voorganger, de TS2 bij mij helaas wel het geval) en ook daar is de fotokwaliteit goed.

Tot slot heeft de camera meer dan voldoende standaard standen die je kan kiezen. Hierdoor is het voor alle type fotografen mogelijk om de foto te maken die hij of zij wil.

Enig nadeel, wat ook de reden is dat ik een extra Traveler Zoom (TZ) camera heb gekocht, is dat deze camera geen fantastische zoom heeft.

Al met al meer dan tevreden over deze camera, mede door de goede prijs-kwaliteit en de robuustheid van deze camera. Ik heb deze camera ondertussen al enkele jaren, maar ben er nog steeds elke vakantie heel erg blij mee!

Heb jij ook een Panasonic Lumix DMC-FT30 Blauw?