Specificaties 55" Ultra HD LCD TV met HDR en 1 tuner - Bekijk alle specificaties

LG 55UH615V Zilver, Zwart Review

Jaimyrl 25 januari 2017, laatste update op 2 maart 2017, 1.865 views

LG 55UH615V Zilver, Zwart

Intro: Ik was op zoek naar een tv die minimaal 55 inch is en een 4k resolutie heeft voor een prijsklasse tot 750 euro. Hier kwam ik op een aantal voor mij onbekende merken uit (Salora en Hisense) en er was een LG. Het werd uiteindelijk de LG

Pluspunten

• Strak beeld
  • Mooie kleuren
  • Mooi design
  • Zeer goede prijs/kwaliteits verhouding

Minpunten

• Slechte afstandsbediening

Intro:

Waarom 55 inch? omdat ik 5 meter van de tv afzit en dit was wel mijn minimale eis en waarom 4k: omdat het kan :P
Natuurlijk heb ik de specs van de tv's naast elkaar neergelegd en daar kwam LG voor mij het beste uit de bus.
Ik ben naar de platte tv winkel in Arhnem geweest om de tv te bekijken en ik vond het echt een mooie tv voor de prijs (¤675,00)
Ik heb hem met moeite in mijn auto meegekregen en thuis aangesloten.

Werking:

Ik heb hem nu 5 dagen en ik moet zeggen het is echt een top tv voor een top prijs, natuurlijk zijn er wat kleine minpuntjes aan maar naar wat de tv doet voor die prijs is het echt goed.
Het instellen voor de eerste keer was echt heel makkelijk en zo gemaakt dat elke leeftijd de tv goed kan instellen.
Daarna heb ik meteen de Netflix app geinstalleerd om een 4k serie aan te zetten en ik heb even een aantal beeld instellingen veranderd.
Ik moet zeggen dat het beeld er echt goed uitziet de zwart waardes zijn ook echt zwart en de kleuren springen echt uit het beeld.
Je hebt verschillende vooringestelde beeldinstellingen en 1 daarvan is HDR, op verschillende sites stond niet dat het er op zat maar blijkbaar is het een bepaalde software in de tv die het HDR probeert na te bootsen (mocht iemand hier verstand van hebben dan hoor ik graag of ik gelijk heb)

Mindere puntjes:

Het smart tv gedeelte ziet er mooi en overzichtelijk uit, het mindere is dat de software wat traag werkt maar goed daar kan ik mee leven gezien de prijs! (na de update heb ik hier geen last meer van en werkt het zelfs beter dan een phillips 4k tv van familieleden!)
Wat me wel tegenviel was dat de afstandsbediening wat simpel is en slecht werkt, je moet hem echt op de onderkant in het midden van de tv richten en dan werkt hij, natuurlijk snap ik dat ze ergens op moeten bezuinigen gezien de prijs.
Dus heb je een soundbar die voor je tv ligt dan zou ik toch overstappen op een logitech harmony afstandsbediening of je kan de app van lg remote gebruiken wat ook zeer goed werkt.

Uiterlijk:

Het uiterlijk is ook echt mooi de tv doet niet onder voor de duurdere grote broeren!
de omlijsting is erg dun en er zitten strakke pootjes onder, de kleur is zilver waardoor de tv nog luxer doet ogen.

Conclusie:

Een zeer goede TV voor een zeer goede prijs.

Heb jij ook een LG 55UH615V Zilver, Zwart?

Heb je de televisie al voorzien van de laatste update? Ik heb meerdere LG's en bij WebOS 2 en 3 is het beide snel.
De Software loopt inderdaad beter na de update!
Ik heb deze TV ook en inderdaad de afstandsbediening is niet prettig. Overigens kan je wel een app downloaden voor je tablet of je telefoon die de afstandsbediening vervangt.
heeft iemand hier de juiste beeldinstellingen? de zwartwaarden krijg ik echt niet goed,
eerder een mist die in het beeld hangt nu.
Ik heb deze tv ook en heb mijn PS4 Pro hierop aangesloten. De televisie heeft HDR, maar schakelt alleen over als hij het juiste signaal krijgt. Zo zie je dat in de rechter bovenhoek als je bijv. Iron Fist aanzet op Netflix.

Ik heb dezelfde problemen met de afstandsbediening en ik vind de backlight niet fel genoeg. Ik heb in de slaapkamer mijn LG 47LM620s hangen en die is juist té fel, waardoor de zwartwaardes nooit op een acceptabele kleurtoon komen.

Goede review. Ik heb hem ook bij PlatteTV gehaald en ze hebben er - bovenop de Black Friday deal - nog 50 euro afgetrokken, omdat het kon.