Honeywell Round on/off Review

camperen 24 januari 2017, 250 views

Honeywell Round on/off

prima apparaat

Pluspunten

• in no-time geplaatst
  • ongecompliceerd
  • cijfers goed leesbaar

Minpunten

• moet nu zelf denken om de kachel uit te zetten
  • 50 euro voor zo'n knoppie vind ik een beetje prijzig

Kwaliteit Score: 4
het apparaat past precies over het gat in de muur. De boutgaten komen overeen, dus binnen no-time geplaatst. Ik wilde een 'ouderwets' ding hebben dat als ik het koud vind, draai ik de kachel op. Vind ik het te warm, draai ik het terug. Heerlijk ongecompliceerd! Niks geen gehannis het modulatie technieken, IK bepaal dat wel! Enige waar aan gedacht moet worden, is het afzetten van de kachel. Niks nieuws vergeleken met vroegah.
Zitten twee batterijen in voor de verlichting. Die gaat alleen aan als er iets versteld wordt. De cijfers zijn nog goed leesbaar zonder bril.

Er zijn er ook die hetzelfde uitzien waar vanalles op en aan zit. Die heb ik niet besproken.

Heb jij ook een Honeywell Round on/off?

Werkt hij ook nog als je de batterijen er uit laat? (uiteraard zonder achtergrondverliching :) )
dat is me niet bekend.
Aan/uit is altijd met batterijen. Modulerende thermostaat is meestal zonder batterijen, omdat deze dan aan power stealing doet, vanuit de cv-ketel.

NB. 50,- is zeer respectabel voor een A merk thermostaat. Een A merk klokthermostaat is meestal 3x zo duur.
Je geeft in je verhaal aan dat je juist zelf wilt bepalen wanneer je de kachel aandoet. Ik snap je minpunt niet dat je nu zelf ook moet denken om de kachel weer uit te doen. Je wilt immers een simpel ding.
Wil je dit soort functies dan moet je een luxere thermostaat kopen en geen programma programmeren maar alleen als kachel aangezet is dan 10 min verwarmen bijvoorbeeld daarna moet kachel weer uit.

Heb zelf trouwens bijna dezelfde enkel dan gevoed door de stadsverwarming (dus geen batterijen).
Hiervoor had ik er een met 5 cijfers (1 tot 5) en die was stuk gegaan. Gratis vervanging gelukkig.

De prijs vind ik persoonlijk ook vrij hoog. Zeker vergeleken met de programmeerbare versies.
Ik wilde alleen maar aangeven dat ik er nu zelf aan denken moet: heb ik de kachel wel uitgezet? Door een 'routine in te bouwen' , zet ik de kachel al eerder uit. Voorheen had ik zo'n zogenaamd intelligent ding, waar ik altijd ruzie mee had. Heb ook nooit kunnen achterhalen hoe ik dat ding instellen moest. Juist deze thermostaat vind ik zo prettig omdat het zo makkelijk gaat.
Ik had ergens ook gehoopt dat deze thermostaat gevoedt zou kunnen worden door de ketel. Maar ach, die batterijen zijn alleen voor de verlichting.
@camperen: misschien kun je het een keer proberen?

@limp_1983: het is de norm dat de thermostaat gevoed wordt door de ketel. Aan/uit is dus niet standaard met batterijen (of ik begrijp jou helemaal achterstevoren).