HP Spectre x360 13-4190nd

Specificaties 13,3" • 2560x1440 (Quad HD) • 512GB • Intel Core i7 - Bekijk alle specificaties

HP Spectre x360 13-4190nd Review

JaguarXKR 23 januari 2017, 626 views

HP Spectre x360 13-4190nd

Zie uitgebreide omschrijving.

Pluspunten

• Fraai design
  • Touchscreen
  • Licht
  • Lange accu
  • Toetsenbordverlichting
  • Snelle SSD

Minpunten

• Groot touchpad
  • Vingerafdrukken op scherm
  • Tablet modus gebruik ik nooit
  • Ventilatoren zijkant/onderkant
  • Bluetooth 4.0

Ik heb veel aan Tweakers gehad in de loop der jaren dus nu ben ik zover om zelf maar eens een review te schrijven. Dit idee kwam in mij op omdat ik zojuist een extra laptop heb gekocht, de HP Elitebook 1030 g1 x2f04ea.

Conclusie: 100% aanrader de x360

Ik zocht een lichte, compacte, ultrabook. Het liefst met touchscreen en toetsenbordverlichting. Een webcam en microfoon is een leuke toevoeging. Check check check!

De markt is letterlijk overspoeld met allemaal soorten laptops. Ik ging voor de x360 omdat deze vooral erg mooi is ten opzichte van veel andere ultrabooks. Dit is natuurlijk een persoonlijke smaak!
Functionaliteiten
Ik zal hier de minpunten toelichten:
- Groot touchpad
Dit begrijp ik niet. Het touchpad is echt groot, ik gebruik het nu ca. 6 maanden. Nog steeds klik ik ergens in het midden mis.
- Vingerafdrukken op het scherm
Het scherm is prachtig en het touchscreen, daar kan ik niet meer zonder. Het is touch jammer dat het een soort glazenplaat is en als je een beetje vette vingers hebt zie je dat meteen.
- 2 - 1 in tablet functie
De ''tent' modus is nog wel eens handig om een E-book te lezen, maar de tablet modus gebruik ik nooit. Leuk voor je kinderen om spelletjes te doen oid, maar niet echt een toevoeging ondanks dat dit een unique selling point moet zijn.
- Ventilatoren
Omdat je dus ook in tablet modus de laptop kan gebruiken, zit er een ventilator aan de zijkant. Echter gebruikt de laptop soms op mijn bureau ook de zij ventilator. De laptop kan bij Photoshop toch best wel warm worden, maar de reviews van internet klagen hier veel over. Ik vond het niet echt hinderlijk maar als je een M7 processor tov I7 bent gewend, kan je je hier aan storen..
- Verouderde bluetooth
Tsja, minder snel en minder veilig. Bluetooth 4.0 werkt overigens prima met alle apparaten.

In het kort de pluspunten: hij is licht, ongeveer 480 GB SSD is snel genoeg en voldoende geheugen, erg fraai design met de geschreven "H E W L E T T - P A C K A R D" letters op het scherm voor- en achterzijde. Gegarandeerd dat iedereen vraagt welke laptop jij hebt. Toetsenbordverlichting is fijn maar kan niet helemaal uit. Knopje f5 blijft aanstaan. Kan je denk ik in de bios wel uitschakelen. Lange accu duur ondanks fijn werkende touchscreen.
bouwkwaliteit
Prachtig gebruik van aluminium (geperste omhulzing), plastic toetsenbord met premium feeling en glazen + aluminium scherm.

De onderste rand waar je pols op ligt is wel een beetje scherp afgesneden en voelt ''scherp'' aan. Beetje jammer wel.. vooral als in bed een stuk aan het typen bent. Op je bureau heb je hier niet zoveel last van.
Prijs en overige
Ik geloof dat deze in consumentenprijs ongeveer € 1.600,- heeft gekost (incl btw dus).

Dat is vrij fors vooral als je de 2-1 in tablet stand nooit gebruikt. Echter, de 512 GB ssd, 8 GB ram, touchscreen, i7 processor 6500 en vooral het design maken dat wel weer goed. Ik vind het in ieder geval meer waar voor je geld dan bij de concurrentie.
foto's
Morgen zal ik een aantal foto's samen met mijn nieuwe Elitebook maken.

Heb jij ook een HP Spectre x360 13-4190nd?

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Tesla