Specificaties 360 cam - Bekijk alle specificaties

Ricoh Theta M15 Roze Review

Kpomp33 23 januari 2017, laatste update op 5 februari 2017, 166 views

Ricoh Theta M15 Roze

Prachtig ding!! Ik ben verliefd op het idee van 360 graden foto's!

Pluspunten

• 360 graden foto's
  • Mooi kleur van het camera
  • Gewicht is prettig
  • 4GB Geheugen
  • Accu
  • Software gratis door GoPro VR Player!

Minpunten

• Bij het video is het moeilijker.
  • Resolutie is wat minder
  • Lens is kwetsbaar , hier dien je heel voorzichtig mee zijn
  • Hoes is slap

Beeldweergave Score: 3
Features Score: 3
Design & bouwkwaliteit Score: 5
Ik heb tijdens het kortingsactie deze roze Ricoh Theta M15 gekocht.
Het viel mij op dat deze heel makkelijk in omgang is vooral met foto's!
En met video krijg ik alleen maar problemen, te moeilijk om juiste knop te voor vinden, dus video heb ik helemaal overgeslagen, voor mij geen probleem!
Want het foto is mijn doel! Ik heb er plezier van, vooral als het zomer is dan is het beeld redelijk beter!

Mijn ervaring is dat bij automatisch fotos maken dat het beeld veel minder is, en als je met app ga boel regelen dan ziet opeens veel beter uit.
Dat heeft ook te maken met het licht, hoe donker hoe slechter beeld.
Daarom zeg ik ook dat in zomer veel beter is dan in het donker.

Ik heb ongeveer dertig foto's gemaakt, allemaal leuk om terug zien hoe dat uiteindelijk wordt in 360 wordt weergeven. Mijn tante was helemaal verbaasd dat dit allemaal kon.

Het gewicht is prettig dan maak je ook niet zoveel kans dat het camera gaat bewegen als je op knop drukt.
En vooral grappig is als je foto heb gemaakt met knop, zie je weer terug in 360 graden dat je vinger opeens groot en vreemd uit!
360 graden foto, betekent dat je alles ziet!

Het heeft geen zoom, maar dat is ook niet nodig.
Resolutie is wat minder! (Korrelig beeld, vooral in het donker)

En het heeft 4GB ruimte aan geheugen!
Per foto is dat ongeveer 2,5 mb groot! (in praktijk is meestal 2,4 MB)
Dus je kan genoeg foto's erop zetten!

Ik gebruik andere software want die wordt regelmatig bijgewerkt nieuwe update.
Die software is ''GoPro VR Player'' en is helemaal gratis te downloaden!
Ook kun je leuke effect met je muis regelen tijdens bekijken van 360 foto door draaien met wiel van je muis, en als naar je wens is dan opslaan via paint!
Dat is leuk! Ik doe er ook foto erbij, dan kun je ook meteen het effect zien!
Het effect die je op foto ziet , is gewoon gemaakt door automatisch in 1 keer knop drukken, het beeld ziet wel mooi uit maar als je hem in 360 ga bekijken dan zie je het verschil, omdat het zo groot is in 360 en daardoor gaan korrelig worden.
Dat heeft te maken met lage resolutie die camera heeft.
Het loont dus echt om met app boel regelen!
Camera zelf zet je op statief, ik raad je wel aan om alleen in zomer doen,
droog en geen wind, dan valt statief ook niet snel om!
Tegelijk vasthouden het camera en smartphone gaat niet , dat is lastig.
Daarom is er ook automatisch stand, daar maak ik ook gretig gebruik van, vooral in het zomer maar dan moet je wel zonder smartphone en app doen!
Het is geven en nemen.

Dit is prima ding, maar onvoldoende voor veeleisende gebruiker.
Ik ben zelf redelijk tevreden , alleen het beeldkwaliteit wat minder, gelukkig is nu nieuwe versie te koop.
Nieuwe versie heeft meer megapixels en het gevolg is dat je minder korrelig beeld heb en dat is zeker wenselijk bij het foto's en tijdens zomer periode is nog mooier en prettiger.

Deze ''roze'' 360 camera laad je gewoon met usb van de computer,
je krijgt kabeltje erbij die is naar mijn idee te klein, dus ik gebruik gewoon hetzelfde kabel die ik ook voor mijn Samsung Galaxy S7 gebruik.
Onderkant is het aansluiting met klepje van rubber dat vind ik persoonlijk,
wel prettig zo, want het is dan ook netjes vlak!

Ook wil ik graag punt erbij toevoegen en dat is het hoesje behoorlijk slap is, en het lens van camera behoorlijk kwetsbaar is, je moet elke keer weer opnieuw heel voorzichtig op tafel neerzetten. Dus ik zou graag van ricoh terug willen zien dat ze het hoesje steviger ga maken en het beter kan wordt beschermd voor het lens! Het hoesje lijkt wel op washandje zo zacht en slap.
Dus hier verbetering voor Ricoh zelf.

En bij laatste foto zie je vinger , dat is manier van het vasthouden camera waardoor het raar kan uitzien! Het is wel grappig, maar het neemt toch wel wat ruimte, maar persoonlijk heb ik geen probleem mee hoor.

Heb jij ook een Ricoh Theta M15 Roze?