Specificaties Losse body • 24,3MP sensor • WiFi - Bekijk alle specificaties

Fujifilm X-T2 Zwart Review

Ton Goverts 23 januari 2017, 719 views

Fujifilm X-T2 Zwart

De Fuji X-T2 is een grandioze camera. Makkelijk en snel te bedienen met de overzichtelijke retroknoppen.Een lichtgewicht camera voor het zware werk ook bij slecht weer. Als je op zoek bent naar kwaliteit en een mooie vormgeving is dit je camera. Eerder de FujiX-T1 gehad. Fuji X-T2 voor ultiem fotoplezier.

Pluspunten

• Alleskunner van superieuer kwaliteit
  • Overzichtelijke instelknoppen
  • Een grote heldere zoeker
  • Zeer goede grip
  • 2 kaartslots

Minpunten

• AE-L + AF-L knop slecht voelbaar
  • Batterijduur (relatief) mag wat langer

Heb jij ook een Fujifilm X-T2 Zwart?

Wow, wat een prachtige foto's!
Veel plezier met de aankoop.
Wat betreft je afbeeldingen? Zijn dit de JPEG's die standaard uit het toestel rollen?
Dit zijn RAW foto's maar bij een juiste belichting is er weinig nabewerking.
Fujifilm heeft ook net (vorige week vrijdag) de X-T20 aangekondigd, stuk goedkoper, stukje kleiner. Sommige features missen, maar de meeste technische specs komen overeen.
De grootte van de camera bevalt mij prima. Niet te groot en niet te klein.
Het gene wat mij het meest voor de X-T2 doet nadenken, boven de X-T20, is dat hij iets groter is waardoor hij beter vast te houden is. Maar vooral Focus Peaking en split screen in de zoeker. Dat heb je niet op de X-T20 en dat vind ik jammer, maar dat is waarschijnlijk ook het prijsverschil. Kortom, wordt geen X-T20 voor mij als (hoofd)camera.
Welke tele lenzen kan je erbij kopen?
Hoi Ton,

Omdat ik vrijwel iedere foto (Canon APS H en FF) na moest bewerken (RAW) hoeft dat met deze in principe niet meer. Ja ik weet dat je met een een RAW veel meer bereik hebt qua nawerking maar de foto's die in JPEG uit de cameratje komen zijn al adembenemend :9 APS-C formaat maar ik hoef geen FF meer en blijf ook gewoon bij Fuji :)

Dit alles in combo met een XF18-55mm F2.8-4 en XF10-24mmF4 _/-\o_