Hirschmann HMV41 CAI Versterker Review

pasarica 22 januari 2017, laatste update op 4 februari 2017, 3.487 views

Hirschmann HMV41 CAI Versterker

Ik heb hem besteld omdat het signaal in huis plotseling (echt van de een op de andere dag, dezelfde week als waar m'n abonnementswijziging inging) een stuk slechter werd. Volgens Ziggo was het signaal bij de AOP goed, dus lag het probleem bij mij.

Pluspunten

• zeer eenvoudige installatie
  • docsis 3.1 voorbereid

Minpunten

• geen afsluitweerstanden meegeleverd

Geluidskwaliteit Score: 5

Alle splitters en spul van Ziggo er tussenuit gehaald en de Hirschmann HMV41 aangesloten uiteraard goed kijkend naar welke kabel op welke deel van de versterker (oplopend in versterking) zou moeten komen.

Nu is het signaal op de langste kabel van 36 meter met daartussen 3 aansluit/doorlus dozen (voorheen slechtste ontvangst; sterkte 17%, kwaliteit 73%) aan het eind van de kabel; sterkte 69% en kwaliteit 100%.

Het ding is ook nog eens docsis 3.1 geschikt, 4G/LTE afgeschermd en dus voorlopig future-proof.

Wel jammer dat er geen afsluitweerstanden standaard worden meegeleverd voor diegene die niet alle aansluitingen gaan gebruiken.

Heb jij ook een Hirschmann HMV41 CAI Versterker?

Ik heb er kort geleden een gekocht voor een maatje van me en daar zaten wel de afsluitweerstanden bij.
Dan zal het wel een uitzondering zijn dat ik ze niet heb. Misschien iemand aan de lopende band vergeet een graai in de bak te doen tijdens het completeren. |:(
Geen idee hoe de situatie nu is. Maar toen ik deze versterker in maart 2016 kocht zaten de afsluitweerstanden er ook niet bij.

[Reactie gewijzigd door overIoad op 24 januari 2017 12:22]

Bedankt voor de review. Ik zit met hetzelfde probleem; slecht signaal van de een op de andere dag bij Ziggo (alleen heb ik geen abonnementswijziging gehad). Binnenkort maar eens de kwaliteit van het signaal testen bij de AOP.

Ik heb op dit moment een versterker van Ziggo ertussen zitten. Had jij deze hiervoor ook in gebruik? Zoja. presteert deze Hirschmann veel beter dan de standaard geleverde versterker van Ziggo?
Nee, hiervoor gewoon kaal signaal zonder versterker. En dat ging tot voor kort goed.
Die versterkers van Ziggo zelf zijn prima. Ik zou zeggen open een topic op GoT met foto's en een tekening hoe alles bij jou is bedraad. Als je mij er ook meteen op wijst, coaxnetwerken zijn zeer eenvoudig om door te rekenen als je weet hoe die sommetjes werken.
Bedankt voor het voorstel Flake maar aangezien de versterker al is aangeschaft/ge´nstalleerd en daarmee alle problemen opgelost zijn zie ik eerlijk gezegd het nut van het aanmaken van een topic niet in.

zie nu pas dat je het tegen Brandt had, niet tegen mij. Oeps. 8)7

[Reactie gewijzigd door pasarica op 23 januari 2017 19:13]