Canon Pixma MG5650 Zwart - Reviews

Specificaties Inkjet all-in-one (Kleur) met WiFi - Bekijk alle specificaties

Canon Pixma MG5650 Zwart Review

Maarten Fortuin 20 januari 2017, 329 views

Canon Pixma MG5650 Zwart

Ik zal niet snel meer een Canon printer kopen. Ik ben er helemaal klaar mee! Mooi spul, maar wát een slechte kwaliteit.

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • Veel functies
  • Losse inktreservoirs

Minpunten

• Papierinvoer
  • Afdrukkwaliteit
  • Milieuvriendelijkheid

Scansnelheid Score: 3
Scankwaliteit Score: 4
Afdruksnelheid Score: 3
Afdrukkwaliteit Score: 1
Drivers en stabiliteit Score: 4
Inktverbruik Score: 4

Eerste indruk

Om maar met de uitstekende prijs te beginnen: dit is natuurlijk eigenlijk de crux bij dit soort printers. Ze kosten niet veel, maar daarvoor is de inkt dan weer buitensporig duur. Ik zou liever wat meer betalen en dan een kwaliteitsapparaat kopen.

De kwaliteit van de printer leek in eerste instantie redelijk. De afdrukkwaliteit was goed, je kunt er vanaf allerlei apparaten mee printen etc. etc. Enig minpuntje: de papierinvoer werkt niet goed. Dan heb je ook niet veel aan mobiel printen, als je er sowieso elke keer naast moet staan om het papier een duwtje te geven. Toen dus al besloten dat dit waarschijnlijk de laatste Canon zou zijn, want dit technische aspect zou toch inmiddels wel gewoon uitontwikkeld moeten zijn.

Maar helaas

Enfin, er viel mee te leven. Navulbare inkttanks geïnstalleerd om het gebruik betaalbaar te houden; werkt redelijk.

Inmiddels echter een uitlijningsfout in zwarte beeldcomponenten (PGBK), die niet weggaat, alle geavanceerde onderhoudsfuncties ten spijt. Natuurlijk zinloos om zo'n goedkoop apparaat voor reparatie aan te bieden. Verder is de Pixma van mijn broer ook al - binnen enkele maanden! - onbruikbaar geworden (bij hem de scanner die ermee ophield).
Dus Canon: zeg maar dag tegen een in principe best wel trouwe klant! Ik ben niet bereid om op deze manier extra bij te dragen aan de weggooimaatschappij. Maak toch gewoon kwaliteit, u en ik weten best dat het kan. Misschien dat u mij later dan weer tot uw klantenkring mag rekenen. Voorlopig is het echter afgelopen!

P.S. En ontwikkel dan zelf ook meteen eens een betaalbaar en milieuvriendelijk refill systeem, in plaats van je klanten zo in het ootje te nemen.

Heb jij ook een Canon Pixma MG5650 Zwart?

Hij is trouwens nog best wel duur, zie ik nu. Ik dacht dat ik minder had betaald.
Ik heb er de helft voor betaald, plus ook nog een cash back actie.

Ik herken jouw problemen helemaal! Waardeloos apparaat...
En ik ben juist WEL enthousiast over de oudere Pixma IP series, die blijft het maar goed doen hier met al jaaaaaaaren nep inkt van 8 euro per 5 cartridges. Over de MG serie hoor ook ik wat mindere geluiden, terwijl deze echt substantieel duurder is dan ik ooit voor de IP4850 betaald heb. De IP7250 is nog steeds leverbaar, dat zou op dit moment mijn "way out" zijn als de huidige stukgaat. De printkwaliteit van met name foto's vind ik toch nog steeds onovertroffen, mijn heel vroegere Epson kwam in de buurt ...

Tja, dat heet een "verdienmodel" ... Maar van mij mag het wettelijk verboden worden om printers (maar ook andere shizzle) te verkopen die geen "groene" gebruiksartikelen accepteren vanuit de fabrikant. Zijn we gelijk af van al die gesponsorde troep ...

[Reactie gewijzigd door Houtenklaas op 20 januari 2017 23:55]

Ja, precies. Ik snap het verdienmodel wel, maar ik vind het niet correct.
Ik was ook niet zo tevreden met mijn tweede Canon Pixma.
De oude hield er echt mee op na een jaar of 8, dus een nieuwe gekocht.

Ook ik had last van de papierinvoer, hij pakte mijn papier bijna nooit direct.

Maar toen het papier op was en ik een ander pak had gekocht ineens geen problemen meer.
Dus het kan ook aan het papier liggen (mag natuurlijk niet, maar toch)...
Tja, zou kunnen. Ik gebruik niet het duurste, maar ook niet het allergoedkoopste papier. Maar het zou idd niet moeten uitmaken.