Trust GXT 247 Dubbel oplaadstation voor Xbox One controllers Review

Wom 20 januari 2017, laatste update op 20 januari 2017, 255 views

Trust GXT 247 Dubbel oplaadstation voor Xbox One controllers

Altijd een opgeladen controller bij de hand. Eenvoudig in gebruik en het voorkomt het zoeken naar batterijen. Doet recht aan de vraagprijs.

Pluspunten

• Werkt ook met laatste versie controllers (V3)
  • Duidelijke indicatoren voor laadstatus
  • Prestaties op accu's zijn prima

Minpunten

• Voelt wel erg plastic aan allemaal
  • Coil whine van de voeding
  • Enkel in zwart, matcht niet met One S controllers

Bij de aanschaf van mijn Xbox One S zocht ik naar een manier om de controllers op te laden. Standaard worden de Xbox One controller geleverd met (niet-oplaadbare) batterijen. Nu is de gebruiksduur op een setje AA batterijen meer dan prima (15+ uur) maar je zult altijd zien dat je laatste setje in de wekkerradio van je vriendin is terecht gekomen terwijl je net een potje Halo wilt doen.

Microsoft heeft een Charge & Play kit, maar dan zit je weer met een kabel. Ook bleek de accuduur niet enorm goed te zijn aldus meerdere reviews. Bij het zoeken naar een alternatief kwam ik de GXT 247 tegen. Al snel besloten deze met mijn Xbox mee te laten komen.

Door de controller op het laadstation te plaatsen wordt de controller opgeladen. De meegeleverde accu's hebben contactpuntjes die contact maken met het station. Dankzij de vorm van dit station kunnen de controllers maar op één manier geplaatst worden. Je kunt er dus zeker van zijn dat het opladen niet fout kan gaan.

De meegeleverde accu's passen zeer goed in de controller. Wat betreft pasvorm lijken ze zelfs beter te passen dan het standaard batterijklepje wat Microsoft ontworpen heeft. Gevoelsmatig is het totale gewicht iets lager dan met batterijen. Wel opletten dat het klepje in het zwart is uitgevoerd, waardoor dit afsteekt tegen je eventuele witte controller.

Het kwaliteitsgevoel is niet heel hoog te noemen. Het is goedkoop plastic wat de klok slaat. Ook de adapter en het meegeleverde USB kabeltje heb ik al eens fraaier meegemaakt. Maar het werkt, dus geen klachten verder. Wel is er 'coil whine' op te merken vanuit de voeding. Dit hoeft geen probleem te zijn maar is wel irritant. Persoonlijk heb ik een oplader van mijn GSM gebruikt aangezien de voeding naar het station via Micro-USB gebeurd om dat probleem op te lossen.

Tijdens het opladen knippert de groene LED op de voorkant. Wanneer het opladen klaar is zal deze continue branden. Duidelijker kunnen ze het niet maken denk ik zo.

Een lege controller heeft ongeveer een uur nodig om volledig opgeladen te worden, waarna deze ongeveer 12-15 uur meegaat. Vergelijkbaar met wat je op batterijen haalt. In de praktijk leg ik de controllers (je kunt er twee tegelijk opladen) altijd op het laadstation zodat ik elke speelsessie vooruit kan. Op die manier haal je het grootste voordeel uit dit product.

Het grootste voordeel van de GXT 247 is dus het gebruiksgemak. En alleen daarom kan ik hem al aanraden eigenlijk. De vraagprijs ligt aan de bovenkant van wat ik over heb voor een dergelijk product, maar gezien de prestaties en ervaring na een maand gebruik is dit het zeker waard geweest.

Heb jij ook een Trust GXT 247 Dubbel oplaadstation voor Xbox One controllers?